Swung, tact en aanleuning dus souplesse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:10

Thanks lovely
dat is idd wat ik bedoel

En aqua, Kawa is nu kreupel, niet door het rijden, maar door het spelen in de wei.
Als hij weer rad is, laat ik het weten.

En over het niet goed lezen, geloof dat je daar zelf eens aan moet geen denken.
En nogmaals ik rij helemaal niet LDR, voor de 1001ste keer,
maar ik ben iemand die wel gelooft dat als je dat wel doet op een goede manier, dat het geen kwaad kan.

want ook hoog verkeerd rijden kan kwaad.


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:38

en maak daar dan maar een mooi verslagje van!
zal leerrijk zijn langs beide kanten, misschien verfrissend.
tof dat dit kan.
de bokkers zullen het graag lezen. althans ik toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:43

Maar het nadeel Kattebeest, is dat aqua een paard niet kent van vroeger.
Als ik dan Kawa als voorbeeld neem, dan loopt hij nu in takt en voor zijn doen met souplesse
Maar voor een ander is het misschien nog wel een stijve bok.

Maar ik hecht meer waarde aan de vorige eigenaar die vol lof spreekt over hoe hij loopt en nooit verwacht had, dat dit paard ooit de L uit zou komen en een middendraf zonder fouten kan laten zien.
Mijn instructrices die hem al heel lang kennen en zeggen dat hij zoveel veranderd is. (2 klasieke instructrices )

En de waarde van een internationaal springruiter die zegt dat ondanks zijn karakter hij zo goed gereden word.

Maar goed, als je reageert wil dat blijkbaar zeggen dat je twijfelt aan je eigen kunnen of zo?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:31

nee hoor. ik weet wat ik kan (en niet kan Haha!)
ik kan heel goed zeggen wat m'n paard goed doet en minder goed doet én hoe ik dat ga/moet oplossen,
met MIJN methode.
heb geen behoefte aan een andere methode. waarom?
t'lukt met MIJN methode ook!

ben gewoon curieus *LOL*

=> zolang je dat bent , blijf je steeds leren! (of bevestig je nogmaals dat je 'goed zit' )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:43

jammer dat kawa nu kreupel is. Ik werd erg nieuwsgierig naar een ontmoeting tussen jullie en naar de uitwisseling van ideen. Ik had ook wel willen komen!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:22

Misschien bij iemand anders

En laat ik hoe meer berichten en pb's ik krijg er ook steeds minder behoefte aan gaan krijgen.
Bij de eerste berichten stond ik opener tegenover de verhalen van aqua als nu. Jammer

En verder ga ik met Kattebeest mee
Iedereen zei dat Kawa een paard was, wat niet geschikt was voor dressuur en met moeite de L uit zou komen.
Laten we dan toch zeggen dat ik bijna elke keer winst heb gereden en altijd voor het midden eindigden en vaak nog vooraan ook.

Dus mijn methode, was toch niet zo gek lijkt me dan
En voor mij is de kous daar dan ook mee af

veel plezier met de niet onderbouwde argumenten.
Geen foto's of filmpjes, dus we hebben niks om te kijken-vergelijken, wat aqua in onze profielen wel kan.
Dus misschien komt alles wel uit een boekje, zonder dat ze zelf fatsoenlijk op haar paard kan zitten.
Zonder verdere persoonlijke info, is er voor mij ook geen waarde meer aan de berichten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:04

Beetje minder slim Aqua! Je wed nu op het verkeerde paard. Ik durf te zeggen dat Kawa toch aanvoerder zal zijn mocht er ooit een fijnst gaand rijpaard van Bokt verkiezing komen.... Ik heb in de afgelopen 20 jaar op (give or take a few) 250 (?) paarden gezeten, van verschillende niveaus, met verschillende talenten.......Kawa is een fijn meewerkend, goed doorgereden, op elke hulp/vraag positief en allert reagerend, vrolijk paard. Een paard die het voor Marcia wil doen! Ik denk dat als je deze combinatie af gaat kraken zoals je hierboven doet dat je dan alleen je eigen geloofwaardigheid ontzettend naar beneden haalt...........Dit is een bevestigde combinatie, niet alleen in de dressuur maar ook in het springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:07

Bloos

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:23

Ach, Gijsenkim, het is zo makkelijk om vanachter een comp. te vertellen wat er schort aan een andersmans paard zonder het gezien te hebben.
Idd, Aqua bevind zich op glad ijs.
Aqua, Ik vind het nogal vreemd dat je zo'n mening kunt uitten zonder te weten hoe iemand zijn paard traint.
Misschien wat minder prat gaan op je methode? Ik denk, ik weet het wel zeker, dat Marcia hier toch wel bij de betere combi's hoort....

Ja, en Kawa, ga maar heel hard blozen.... mag best gezegt worden, maar hou je schoenen aan hoor Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:25

Waarom ervan uitgaan / impliceren dat ieder paard met dwang gereden wordt?

Aqua8horse, ik ken je een beetje doordat wij elkaar hebben ontmoet op een clinic van Nelly Abbenes op jullie accomodatie. Dat was een prima weekend, gezellig en goed geregeld allemaal.
Wat ik een beetje jammer vind is dat het op mij overkomt dat je via Bokt probeert reclame te maken voor jullie bedrijf. Op zich logisch, ieder bedrijf moet aan de weg (blijven) timmeren. Alleen is mijn idee dat door deze manier van communiceren en argumenteren het meer anti-reclame wordt.
Nogmaals het is mijn gevoel, ik zeg niet dàt het zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:28

oei, ik had ze al uit
Maar als ze uit zijn kan ik er ook niet naast gaan staan he

Maar ik bloos er wel van, want bij betere ruiters denk ik weer eerder aan zep, janna, tyrza en nog meer, daar plaats ik mezelf absoluut niet bij
Dan moet ik nog heel, heel veel oefenen Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:33

Om even ontopic te gaan:

Ik zie af en toe paarden lopen die de benen zowat in de nek kunnen leggen. Of dat souplesse is, ik weet het niet. Maar inderdaad kan je over het algemeen zeggen dat dit soort paarden meestal een vertraagd been hebben. Uiteraard kan je dit met training veel meer tot zijn recht laten komen.

Dan hebben we het over stap 2: de training van souplesse, takt en schwung: M.i. kunnen takt en schwung bij elk paard, welke goed zijn/haar rug gebruikt en netjes in de aanleuning zijn, aangeleerd worden. Souplesse is tot op zekere hoogte te trainen; dit ligt er ook maar net aan op welk niveau het paard uitgebracht wordt en in hoeverre het paard er fysiek de aanleg voor heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers