alles of niks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

alles of niks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 19:37

ik heb al eens een topic geplaatst dat mijn 4 jarige vriendje niet meer aan de teugel te krijgen was.(nageeflijk)
dat ging even beter maar nu stuit ik op het volgende;
ik begin met losrijden,in mijn geval wil dat zeggen; met licht contact diverse figuren rijden in de bak, eerst in stap en daarna even in draf.
daarna wil ik hem oppakken en wat meer "werken" en dan gaat ie met zn hoofd omhoog lopen, het is niet echt sterren kijken,maar komt bij mij wel over als een soort verzet.
wanneer ik dan stop met vragen , en verder ga met figuren en overgangen rijden dan komt hij na ongeveer n 25min. nageeflijk naar beneden, maar dan duikt ie ook gelijk flink naar beneden!! neus diep achter de loodlijn, en zo gauw ik ga proberen hem wat op te pakken, dan komt t hoofd gelijk weer omhoog. hij is wel lekker voorwaarts voor het been.
nu is hij pas 4 , komt voor een 4 jarige jong over en is best kijkerig(hij ziet echt vanalles,houdt ook de andere paarden in de wei in de gaten etc.) dus de leeftijd telt wellicht ook mee, maar hoe krijg ik hem wat stabieler?
het is nu een beetje "alles of niks". of verwacht ik teveel van een 4jarige? (voorwaarts,neerwaarts,figuren en overgangen)
ik rij hem gemiddeld 3 max 4 keer per week, wisselend van een ruim half uurtje tot een uurtje.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:46

Das geen nageefelijkheid, das een duikboot :)

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 21:07

hij heeft dan op momenten idd wel wat weg van een duikboot maar ik heb geen duikbrevet!!!!! ;)
maar hoe maak ik er nu een drijvend rubberbootje van? :D

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

AkechetaJarig

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:13

haha jullie zeggen het leuk :D

Ik heb geen verstand van varen, dusse kan je niet helpen :D

Maar even serieus, er is een topic op Bokt wat speciaal gaat over het nagefelijk rijden van je paard. Misschien kan je daar wat nuttige info uithalen.
Heb je verder les? Ik vind het altijd heel lastig om hierover advies te geven, zonder dat ik er "beeld" bij heb.
Wens je veel succes toe!

rust zacht lief zusje van me, 2011

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:14

Ik zou er eerst een buitenboord motor opzetten, zo kom je ergens. Dat de boot ook blijft drijven is een detail.

Maar om meteen de dooddoener te geven: les :)
Vanuit je verhaal kan ik 100 dingen bedenken. Iemand die naast jou staat en het hele plaatje (en filmpje) ziet kan veel beter zien waar het probleem zit en jou ook meteen tips geven. Die ziet ook meteen of die tips werken, ofdat het probleem toch verder zit.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: alles of niks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 21:47

thnx meiden!
volgende week vrijdag krijg ik mn eerste les thuis, hopelijk helpt dat.(een ander die in het midden toekijkt ziet idd meer, en hoe lang je ook rijdt; bijleren kan altijd!)

tot die tijd zal ik maar zwemvleugeltjes aandoen en mn snorkel opzetten...........;)

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Re: alles of niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:50

ik heb ook zoiets gehad, als ik de teugels aannam ging mijn paard steeds veel langzamer lopen..
nu heb ik een bitloos hoofdstel uitgeprobeert (kingekruist), verwachtte er niet zo veel van maar wauw! hij loopt heerlijk over zijn rug :D.

AkechetaJarig

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:58

Nou, heel veel succes dan en veel plezier met je rijlessen!

rust zacht lief zusje van me, 2011

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: alles of niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:08

Haha, jullie zeggen het inderdaad allemaal wel leuk! Goed dat je les neemt/krijgt, dat kan nooit kwaad!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2, Poekkie en 80 bezoekers