Hakken uitdrukken in galop ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 22:25

Soms heb ik daar nogal wat moeite mee. Dan zitten m'n voeten wel in de stijgbeugels maar verder niks. Ik kan mijn hakken wel naar beneden doen op een paard met een vlakke galop zeg maar. Maar als een paard meer "hobbelig" is dan lukt het me gewoon niet, en dan zijn ze er nog sloom bij ook (de "hobbelige") en dan moet ik heel de tijd aansporen enzo (tja.. manegepaarden he) en dan lukt het me gewoon niet meer.
Hebben jullie tips voor mij waardoor dit wel lukt? Aan de longe oefenen of iets dergelijks kan niet, ivm dat ik op manegepaarden rijd

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:57

Goed lossig blijven in je benen, niet je knieën gaan vastklemmen. Als je paard niet op een beenhulp reageert kun je beter je been "los" houden en een keer "tsjak" een felle por geven, dan dat je steeds harder gaat klemmen. Daar doen ze meestal niets op uit namelijk en je gaat zelf alleen maar verkrampt zitten. Tis wel lastig omdat die paarden natuurlijk door heel veel mensen gereden worden.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:59

Even snel; volgens mij moet je eerst eens proberen goed 'op je kont' te blijven zitten. Dan komt de rest wel later denk ik (makkelijker gezegd dan gedaan helaas...... Scheve mond\ )

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:09

Op je kont zitten hangt samen met je benen ontspannen. Je ziet heel veel mensen heel erg klemmen en dan kun je dus nooit zitten. Je hebt wel gelijk wat dat betreft hoor, maar ik denk dat het wat meer samenhangt allemaal. Moet je dat hoofdstuk over houding en zit uit dat boek van Tineke Bartels eens lezen, daar beschrijft ze het erg goed. Vind Tineke Bartels trouwens altijd goed in het uitleggen van zulke dingen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 23:15

als je je beugels uit doet gaan je benen meer hangen en worden ze vanzelf langer. Ook jezelf groot maken, borstbeen naar voren steken. Niet continu aandrijven omdat hij anders stopt met lopen. een paard moet uitzichzelf lopen. inderdaad een keer een flinke klets met de zweep verkopen of met je spoor. Naar 5x begrijpt hij het wel hoor.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 09:16

Ik hoop 't, ik ga het wel proberen hoor. Maar ik stuiter zelf ook niet in het zadel tijdens de galop. Dat nie.. Of bedoelde je dat niet met eerst proberen te blijven zitten?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:25

Ik moet er zelf ook nog constant aan denken goed te zitten in de galop, vooral op een ander paard dat ik nog niet ken.
Ik ken een meisje die zei dat ze niet stuiterde, maar dit was dus doordat ze klemde met haar benen...
Toen reed ze een keer op een pony die errug sterk reageerde op beenhulpen, (dus niet meer op haar eigen afgestompte pony), en die pony ging er vandoor, niet te geloven! Door haar klemmende benen kon ze hem bijna niet terug krijgen.
Toen zag ze wel in dat het hoog tijd werd dat ze iets daaraan ging doen.
Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan, dat paardrijden Haha! .
Je moet sturen, ondertussen netjes contact met het bit houden zodat-ie aan de teugel loopt, denken aan je hakken, dazen van je paard afslaan, hulpen geven met je kuiten bij overgangen, wendingen en wat nog meer, uitkijken dat je niet een ander omver rijdt, figuren goed rijden, handen goed houden, oeps mijn arm jeukt.... Frusty
Wou ik paardrijden? Nog steeds ja.
Heb je een concentratievermogen zo groot als jouw computer?
Oke, dan is het inderdaad mogelijk om jouw knieën even in vijf minuten af te leren om ooit nog te klemmen *LOL* *LOL* *LOL*
Maar wanhoop niet.
Wij hopen vaak dat paarden perfect zullen worden.
Maar paarden zijn wijzer dan wijzelf:
zij eisen van ons nooit perfectie...
Ahum. Toch maar eens met die billen en benen gaan oefenen zucht. Wie weet kan het nog ietsiepietsie beter Knipoog .

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 09:20

Maar je moet toch met enige mate je kuiten aanspannen tijdens galop om je benen op hun plaats te houden?

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 19:02

Ik heb gemerkt dat als ik mijn been lang maak, mijn hak vanzelf naar beneden gaat. Ik heb ook wel eens gehoord dat je een beetje met je voet op de beugel moet leunen, maar niet kwaad worden als ik het mis heb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers