Hand volgen of in houding blijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hand volgen of in houding blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:20

Ik ben even in de war. Als je bijvoorbeeld een volte rijdt en je doet je binnenhand wat naar voren. Moet je paard dan je hand volgen of is het juist goed als hij zijn hoofd in dezefde houding houdt (met stelling enzo dus).

Ik dacht dat als hij niet meteen je binnenhand volgt het een teken is dat je goed op de buitenteugel en met binnenbeen de volte rijdt maar nu hoorde ik gisteren dat het juist een teken is dat hij niet los is.

Misschien ligt het aan de situatie?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:03

normaal gezien moet ie je hand volgen. dus als jij wat 'lost' moet ie gewoon volgen.
da's niet hetzelfde als eentje die denkt: ha, teugel, snok die kop naar de grond (om het effe grof te zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:08

In een volte doe je je binnenhand niet naar voren. Je doet hem opzij. Oftwel: je geeft je paard ruimte om 'te gaan kijken' aan die kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:15

Ik geloof dat ik dat naar binnen doen even niet snap. Als je je teugel dan niet langer maakt vraag je toch extra stelling en geef je niet meer ruimte?
Wij moesten in de les de binnenhand wat openen naar voren.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:06

binnenhand open naar voor in een volte???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:33

Katrien, als je je binnenhand naar voren doet, hoeft er niks te veranderen in de houding. Als je je buitenhand ook wat laat zakken, dan zul je zien dat je paard volgt en ook zijn hals wat laat zakken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:35

Moeten wij ook wel eens doen in de les, om te controleren dat je hem niet vastpakt op je binnenhand... Gaat dan uit van het principe dat je hem o dat moment met je binnenbeen aan je buitenhand rijdt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:45

Ik schuif vaak zat m'n binnenhand even een stukje naar voren om even een aai over de hals te geven als hij het goed doet en als het goed is Haha! verandert hij dan ook niet. Is ook voor mezelf een manier om te controleren of ik niet stiekem toch die binnenteugel vastpak en 'm zo 'kromtrek'. Wil ik meer stelling/buiging dan plaats ik m'n binnenhand vanuit m'n elleboog opzij. Vragen en weer loslaten en zo steeds verder buigen, waarbij die binnenteugel tussendoor steeds ontspant, tot slap hangen aan toe, dus absoluut niet aan de binnenteugel vast blijven houden. Als je zo op de buitenteugel en met je binnenbeen rijdt, loopt hij ook niet over de buitenkant weg, dat doet hij wel als ik teveel aan de binnenkant pak en vlug ook, dan kom ik echt de bocht niet door! Leer je ook snel af dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:10

Ik denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen gisteren. Zoals Lovely het zegt, is ook wat ik altijd geleerd heb. Als ik beide handen wat geef gaat zijn hoofd inderdaad wel zakken maar als ik alleen de binnenkant doe, zoals Joyce en Margreet ook schrijven om te controleren dat ik niet teveel op de binnenteugel rij, blijft hij gewoon in de houding.
Bedankt voor jullie uitleg!