Springvraag: thuis alles op concours...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Springvraag: thuis alles op concours...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 21:41

springt ze dus niks.... Huilen
Ik heb geen idee meer wat ik er mee aanmoet. Thuis springt ze zonder problemen alles wat je voor dr neus zet op 70-80cm.
Voor het stamboek moeten we een NPC B-parcourtje (50cm) springen om dr model te krijgen maar om de een of andere reden wil dat maar niet lukken.
De eerste keer reed mn vriendin fout parcours (einde oefening, ze sprong wel netjes alles).
De keren daarna kwam ze niet verder dan hindernis 1 of 4 (van de 6).
Een maand geleden probeerde Denies het, ging opzich redelijk ware het niet dat Tjo op endurance-snelheid door de ring ging en dus niet meer te sturen was in de bochten en zo langs de hindernis vloog (dus ook weer niet gehaald).
Vandaag mn andere vriendin weer een poging gedaan (Denies mag pas over 2mnd weer ivm 3mnd regeling ofzo), maar ook nu meteen bij hindernis 1+2+3 weigering, BEL!
Zucht.....

We hebben het idee dat het een soort examenstress is want thuis en in de springles springt ze alles. Wedstrijdstress qua omgeving heeft ze niet (rijdt ook dressuur en shows op grote beurzen zonder problemen). Het begint echt op het moment dat ze de ring in moet, met losrijden springt ze ook zonder problemen....

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Meer parcoursen springen gaat helaas niet bij gebrek aan startkaart denies (en ik spring niet) en de zeldzame mogelijkheden om NPC te springen voor het stamboek. Daarbij staan de officiele parcoursen veel hoger en wil dr ivm dr schieffels zo min mogelijkbelasten qua springen (maarja dat gaat een beetje rot als ze telkens dr proefjes verknalt, als ze nou dat ene B-proefje haalt hoeft ze nooit meer te springen van mij).

Zucht...... wie helpt mijn kleine pubertje het parcours door....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:47

ga oefenparcoursen springen bij jou in de buurt. heb je geen startkaart voor nodig. en dan spring je gewoon 50 cm dat kan daar gewoon

groetjes [naam]

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 21:50

Tsja dan moeten die er wel zijn, t zijn helaas geen springers hier in de omgeving. Op de manege waar ze springles heeft doen ze daar niet aan helaas, anders hadden we dat zeker geprobeerd.....
Goeie tip!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:37

Vippie schreef:
Daarbij staan de officiele parcoursen veel hoger en wil dr ivm dr schieffels zo min mogelijkbelasten qua springen (maarja dat gaat een beetje rot als ze telkens dr proefjes verknalt, als ze nou dat ene B-proefje haalt hoeft ze nooit meer te springen van mij).

Zucht...... wie helpt mijn kleine pubertje het parcours door....
Viv


hey
heeft ze hier een gebrek of afwijking/ blessure/ ... of iets aan? Misschien heeft ze zich ooit een keer erg pijn gedaan tijdens zo'n parcours en herinnert ze zich dat telkens weer Verward
voor de rest weet ik het zo niet
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:24

oefenparcoursen rijden, en op vreemd terrein oefenen. Elke keer een andere ruiter is ook niet goed. Paarden worden daar ook onzeker van. Iemand die ook dat examen gaat rijden, die moet gewoon minstens 3 maanden met die pony aan het oefenen gaan, les, thuis dressuren, springen, en uiteindelijk ook die test afleggen. Vaak helpt het wel als er maar 1 ruiter op rijdt. Verder is het met aanrijden in het parcours zo: zitten, teugels erbij, en pas meegaan als het paard afgaat. zodra je als ruiter te vroeg bent, dan weigert het paard. Elke ruiter rijdt toch weer anders, en daarom zou ik er tijdelijk maar 1 ruiter op laten. Verder wil een scherper spoortje ook nog wel eens helpen, maar dat dus tijdens de test (wel even thuis proberen hoe er op gereageerd wordt).

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:53

Jee wat balen zeg Viv.... oefenparcoursen rijden lijkt mij ook de beste oplossing ja, maar als die d'r niet zijn heb je daar ook niks aan...
Moeilijk hoor, nou ik hoop dat iemand anders nog iets weet!

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:12

hoi hoi,

ik weet niet waar je staat maar ik wil je best helpen hoor. ik heb zelf best veel fjorden van de springangst afgeholpen.

een vriendin had ook een fjord, zij was zelf bang om te springen en dat voelde het paardje. ze draaide iedere keer om net voor de hindernis. met als gevolg dat kimble de angst over nam.

hij moest iboppen, ik ben er een hele tijd mee bezig geweest, smorgens later beginnen met werken zodat ik rustig op de manege mijn gang kon gaan.
een paar dagen vrij genomen, om nog wat extra te oefenen, spingles genomen om wat technieken te leren.

hij sprong met gemak over 1.20 heen, maar op vreemd terrein hadden we nooit geoefend, gelukkig was de band goed, daar moest ik op vertrouwen.

ik zei tegen de eigenaresse dat ze weg moest gaan tijdens het springen, zij bracht zoveel stress over, dat ik daar zelf onzeker van werd en dat voelde het paardje ook.

kimble heeft een 10 gekregen voor het springen, en zij heeft een goede proef laten zien, een dikke AA dus.

het koste wat extra tijd, maar het was het dubbel en dwars waard.

ik sta zelf in maasland, dus je mag gerust langs komen. kunnen we eens zien wat er van te maken valt.

groetjes helga

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 16:20

KimS"]
hey
heeft ze hier een gebrek of afwijking/ blessure/ ... of iets aan? Misschien heeft ze zich ooit een keer erg pijn gedaan tijdens zo'n parcours en herinnert ze zich dat telkens weer Verward
voor de rest weet ik het zo niet
xxx
[/quote]

Nee hoor ze is zo gezond als een visje (anders zou ze thuis ook niet springen) en dat wil ik graag zo houden. En nee ze heeft zich nog nooit pijn gedaan tijdens een parcours of oefenen.

[quote="germie schreef:
oefenparcoursen rijden, en op vreemd terrein oefenen. Elke keer een andere ruiter is ook niet goed. Paarden worden daar ook onzeker van. Iemand die ook dat examen gaat rijden, die moet gewoon minstens 3 maanden met die pony aan het oefenen gaan, les, thuis dressuren, springen, en uiteindelijk ook die test afleggen. Vaak helpt het wel als er maar 1 ruiter op rijdt. Verder is het met aanrijden in het parcours zo: zitten, teugels erbij, en pas meegaan als het paard afgaat. zodra je als ruiter te vroeg bent, dan weigert het paard. Elke ruiter rijdt toch weer anders, en daarom zou ik er tijdelijk maar 1 ruiter op laten. Verder wil een scherper spoortje ook nog wel eens helpen, maar dat dus tijdens de test (wel even thuis proberen hoe er op gereageerd wordt).


Okeeejj nogmaals:
Punt 1: dan moeten er wel oefenparcousen zijn, en die zijn er niet.
Punt 2: vreemd terein springen is geen probleem ook met shows niet alleen die pokkeproef is de boosdoener.
Punt 3: iedere keer andere ruiter is helaas nodig omdat als je zakt bij deze proef je pas na 3 mnd over mag rijden. Beide ruiters (die dus met haar springen) kennen Tjo door en door, Denies traint Tjo wekelijks en Janien is L dressuur met haar dus ook daar ligt het probleem niet, Tjo rijdt met beide lekker makkelijk weg.
Misschien was mn eerste bericht niet duidelijk genoeg......

Het is gewoon puur dat ene parcours waar ze problemen mee heeft, maarja dat zal ze toch echt moeten springen of ik nou wil of niet.
Maargoed Denies gaat weer een poging wagen over 2 maanden en dan zien we wel verder. Dr voorlopige primering is nu toch verlopen dus dat maakt ook niks meer uit voor dr predicaten of ze het haalt of niet.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:50

heb je haar al eens meegenomen naar een vreemd terrein en daar dan ook precies zo aangepakt als met een wedstrijd? Dus jasje aan, losrijden in een aparte ring, en dan echt de springtuin inrijden en een parcours starten. In feite dus een oefenparcours nabootsen. Want ik vind het raar dat ze het pas in de ring erbij laat zitten.

Opw at voor manier stopt ze? Al 20 meter ervoor de handrem aantrekken, uitbreken of pas op het laatste moment op de rem? En hoeveel springervaring hebben jouw ruiters? Past het steeds netjes? Zet het anders eens op video en bekijk het thuis eens rustig terug. En ja, de beste tip is toch oefenparcoursen, wellicht dan maar wat verder rijden?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 18:26

Lielle"]
heb je haar al eens meegenomen naar een vreemd terrein en daar dan ook precies zo aangepakt als met een wedstrijd? Dus jasje aan, losrijden in een aparte ring, en dan echt de springtuin inrijden en een parcours starten. In feite dus een oefenparcours nabootsen. Want ik vind het raar dat ze het pas in de ring erbij laat zitten.
[/quote]

Tjo rijdt continu op vreemde terreinen (wekelijks zo'n beetje dressuurwedstrijd, shows met het showteam, endurance), dat is dus geen stress factor voor haar. We rijden dus nogmaals geen springwedstrijden, alleen om de zoveel maanden een parcourtje voor het stamboek. Springwedstrijden zijn geen optie (onderlinge wedstrijden hebben we ook niet op de manege oid). En spingtuin..... zwijmel zou willen dat ik die had...

[quote="Lielle schreef:
Opw at voor manier stopt ze? Al 20 meter ervoor de handrem aantrekken, uitbreken of pas op het laatste moment op de rem? En hoeveel springervaring hebben jouw ruiters? Past het steeds netjes? Zet het anders eens op video en bekijk het thuis eens rustig terug. En ja, de beste tip is toch oefenparcoursen, wellicht dan maar wat verder rijden?


Ik ben erachter dat mn ene vriendin stug uit draf blijft aanrijden, Tjo springt het beste/liefste uit galop. Tjo kan prima zelf bekijken of ze uitkomt en op tijd versnellen/verkorten, redden boven de sprong enz enz, opzich een supertalent, dat is het probleem niet. Die moet je eigenlijk zelf laten bepalen en alleen richting de volgende sturen, zodra je dr gaat hinderen of gaat vertellen hoe jij het graag zou willen wordt ze zenuwachtig want dan denkt ze dat je dr niet vetrouwd. Althans zo zie ik het na dr tig video's bekeken te hebben. Bij Janien gaat ze dus vlak voor de hindernis op de rem want die wil het zelf regelen.

Bij Deniese heeft ze nog nooit geweigerd, die heeft nu 1x parcours met haar gesprongen (traint haar wekelijks) en tjo was toen gewoon zo happy dat ze dr turbo aanzette onder het mom van: Kom denies, lekker jumpen.... Denies was zo verrast door de extra versnellingen dat ze spontaan uit de bocht vloog en zo langs de hindernis scheurde (oepsje, maarja telt wel als weigering, dus geen verzet). Dat helaas 2x en 1 balkje eraf en toen was het einde verhaal, niet geslaagd.

Oefenparcoursen zouden we dolgraag springen, maar hoe kom je erachter waar die dingen zijn, we zitten verder niet in de springsport ofzo en de maneges waar we dressuurwedstrijden rijden hebben geen springles of oefenparcoursen. De manege waar ze springles heeft ook niet, dus wie o wie weet er wat........

Denies gaat over 2 maanden nogeens proberen (ooal is Tjo dr premie verlopen voor dr modelschap), ze weet nu dat er ook een turboknop opzit en probeert die nu onder controle te krijgen. Want qua springen gaat het super thuis en in de les zoals gezegd (dan werkt de turbo helaas niet).

We blijven gewoon proberen, ooit zal het lukken al is het over 100 jaar. Haha! Beide ruiters hebben overigens genoeg ervaring.

Viv

PS: iedereen alvast bedankt voor de evt bruikbare tips....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:40

Vip, ik had begrepen dat vreemd terrein geen probleem is, ik bedoelde dan ook de combinatie vreemd terrein/springwedstrijd nabootsen. Maar als ik het verhaal over jouw tweede ruiter Denies lees denk ik dat je het beste thuis heel veel kunt trainen op tempo controle zodat ze dat enthousiasme in goede banen kan leiden. Wat gebeurt er als je thuis een mini parcours neerzet? Meestal gaat dat turbo knopje pas halverwege aan (ik ken hjet probleem nl) en thuis ben je vaak bezig met maar een beperkt aantal sprongen.

Jij zit toch in de buurt van de Prinsenstad? Kan me niet voorstellen dat daar geen springmateriaal is. Ik zou dan gewoon een keer afspreken, parcours neerzetten, ergens anders losrijden en dan starten alsof het een echte wedstrijd is.

en wat oefenparcoursen of -terreinen betreft: gewoon rondbellen. Ik zit zelf niet in jouw omgeving maar je zou wat grote springstallen kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis toch *LOL*

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:22

in welke provincie woon je dan? want bij mij in de buurt stikt het van de oefenparcoursen

Tasja

Berichten: 202
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: HEERHUGOWAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:58

He Viv wat jammer dus met Janine ging het ook niet. Maar je weet de volhouder wint he. Je moet nu wel weer keuring met haar lopen voor de voorlopig model om haar toch model te krijgen. Dat doe je toch wel het zou zonde zijn, gr. anna

Tasja is bevallen van Fugo

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 07:27

Tasja schreef:
He Viv wat jammer dus met Janine ging het ook niet. Maar je weet de volhouder wint he. Je moet nu wel weer keuring met haar lopen voor de voorlopig model om haar toch model te krijgen. Dat doe je toch wel het zou zonde zijn, gr. anna


Ik ga pas weer keuringen lopen als ze alles binnen heft voor model/ster, eerder niet, anders zit ik weer te stressen. Nu kunnen we het opt gemakje doen. Dus dit jaar geen keuring voor Tjo....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:15

Ik weet niet waar bergenshoek ergens ligt, maar aangezien je hier vlakbij pas ben geweest bij een npc proefje met tjody zal het wel niet heel ver zijn.
in zwijndrecht bij de hoge devel houden ze weleens oefen spring wedstrijden. alles officieel, behalve dan dat je niet hoeft te stoppen als je teveel weigering hebt en dat er niemand wint enzo Knipoog
m'n zus heeft daar weleens mee gedaan met fjalko (een fjord die ook bij rijerbos toen was).
gewoon een laag parcourtje.
ik weet alleen niet of je lid moet zijn van de manege om er aan mee te mogen doen (m'n zus was toen lid daar)

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:35

Hoi Vippie,

Bergschenhoek ligt toch redelijk in de buurt van Nootdorp?
Tenminste, als het Bergschenhoek in Zuid-Holland is.

Ken je manege de Molenkamp?

Die hebben 1 keer in de maand oefenparcours.

http://www.demolenkamp.nl/wat/frameset2.htm

Misschien heb je daar iets aan?

Zorg voor voldoende afwisseling in je eigen leven en dat van je paard!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:14

Onassis schreef:
Hoi Vippie,

Bergschenhoek ligt toch redelijk in de buurt van Nootdorp?
Tenminste, als het Bergschenhoek in Zuid-Holland is.

Ken je manege de Molenkamp?

Die hebben 1 keer in de maand oefenparcours.

http://www.demolenkamp.nl/wat/frameset2.htm

Misschien heb je daar iets aan?


je bent me NET voor....... Frusty
en ja die manege kent ze want daar staat ze heel vlak bij Haha!
elke eerste zaterdag van de maand oefenparcours, weet niet welke hoogtes, maar dan zou je even met Cindy moeten bellen.
Telefoonnummer op de site te vinden

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 07:53

Ja we weten dat daar oefenparcours is maar das op zaterdagavond en dan hebben we meestal net een wedstrijd achter de rug dus om dan nogeens te springen? Dus liever een doordeweeks, vondt de optie die ik via PB kreeg wel wat bij manege het bergse bos (kan ik mooi ff oefenen met de trailer) das op vrijdagavond.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:08

in de winter zijn bij t bergsche bos in bergschenhoek altijd oefen parcoursen met goede begeleiding. in de zomer is er idd niet veel in de buurt.
het is misschien een idee om er een keer een erg ervaren ruitertje mee te laten springen. wat ik uit t verhaal kan opmaken is het toch de bedoeling dat er naast die ene keer niet meer mee gesprongen wordt en dan ben je er maar vanaf. 50 cm moet ieder dier kunnen springen ook uit draf of uit een noodvaart (tenzij t natuurlijk een shet ofzo is). veel succes

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:21

peggel"]
50 cm moet ieder dier kunnen springen ook uit draf of uit een noodvaart (tenzij t natuurlijk een shet ofzo is). veel succes
[/quote]

Maar met die noodvaart kan ze de bochten niet goed maken! Dan vliegt ze uit de bocht en moeten we scheef op de hindernis aanrijden. Thuis doet ze het super, echt dan ben ik zó onwijs trots op haar Lovers Maar op wedstrijd... Ze wéét het gewoon, maar doet het niet .

We gaan in ieder geval nog eens een oefenspringparcour springen op vreemd terrein, want het is echt oefenen oefenen oefenen.

[quote="Lielle schreef:
Vip, ik had begrepen dat vreemd terrein geen probleem is, ik bedoelde dan ook de combinatie vreemd terrein/springwedstrijd nabootsen. Maar als ik het verhaal over jouw tweede ruiter Denies lees denk ik dat je het beste thuis heel veel kunt trainen op tempo controle zodat ze dat enthousiasme in goede banen kan leiden. Wat gebeurt er als je thuis een mini parcours neerzet? Meestal gaat dat turbo knopje pas halverwege aan (ik ken hjet probleem nl) en thuis ben je vaak bezig met maar een beperkt aantal sprongen.


Thuis gaat het gewoon allemaal heel netjes en beheerst en we springen nog meer hinderenissen dan dat je in het NPC-springparcour moet springen. Dan moet je 7 hindernissen nemen en twee keer over drafbalkjes gaan (zeg maar de start en de finish). Dan gaan we in draf over de startdrafbalken heen en springen we aan in galop. Dan galoppeert ze nog netjes, maar zodra ik dan de bocht door ben en recht op hindernis 1 afga, dan gaat die turbo aan. Ook bij het inspringen doet ze het netjes en we springen dan ook niet veel sprongetjes, om het leuk te houden.

Groetjes Denise.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 18:05

peggel schreef:
in de winter zijn bij t bergsche bos in bergschenhoek altijd oefen parcoursen met goede begeleiding. in de zomer is er idd niet veel in de buurt.
het is misschien een idee om er een keer een erg ervaren ruitertje mee te laten springen. wat ik uit t verhaal kan opmaken is het toch de bedoeling dat er naast die ene keer niet meer mee gesprongen wordt en dan ben je er maar vanaf. 50 cm moet ieder dier kunnen springen ook uit draf of uit een noodvaart (tenzij t natuurlijk een shet ofzo is). veel succes


Er wordt iedere week driftig mee gesprongen (80cm met gemak) en gelest. lleen hoeft ze voor dr stamboekpredikaten alleen maar B springen te hebben, dus daarna geen wedstrijden meer ofzo. Voor de lol zal ze wel blijven springen (kan denies toch niet tegenhouden Haha! ). En denies is erg ervaren hoor, dat is het probleem niet.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:25

Sinds kort is er vlakbij de manege Prinsenstad... naast het stal waar mijn merrie nog staat, een privestal langs de A13 die net begonnen is met verhuren van een oefenspring concours inclu. een watersprong hindernis. Dat heeft mijn huidige stalhouder mij kort geleden verteld, omdat ik graag wil gaan crossen met mijn merrie. Volgens haar is het uur tarief goedkoop!
Ik ga nogmaal vragen wat het bedrag is.. maar ik ben ook benieuwd of andere bokkers hier ook van weten of of ze hebben al gesprongen en wat hun ervaringen zijn van de hindernissen en de trainingsles.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:40

Gracy schreef:
Sinds kort is er vlakbij de manege Prinsenstad... naast het stal waar mijn merrie nog staat, een privestal langs de A13 die net begonnen is met verhuren van een oefenspring concours inclu. een watersprong hindernis. Dat heeft mijn huidige stalhouder mij kort geleden verteld, omdat ik graag wil gaan crossen met mijn merrie. Volgens haar is het uur tarief goedkoop!
Ik ga nogmaal vragen wat het bedrag is.. maar ik ben ook benieuwd of andere bokkers hier ook van weten of of ze hebben al gesprongen en wat hun ervaringen zijn van de hindernissen en de trainingsles.

Om het even duidelijker te zeggen, het is Neeleman, een oefenparcours.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:35

Kleintje schreef:
Om het even duidelijker te zeggen, het is Neeleman, een oefenparcours.


Dat klopt. Bedankt! Ik heb vanavond geinformeerd,
het uur tarief is 4 euro. En stiften zijn wel nodig.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 07:24

Gracy"]
[quote="Kleintje schreef:
Om het even duidelijker te zeggen, het is Neeleman, een oefenparcours.


Dat klopt. Bedankt! Ik heb vanavond geinformeerd,
het uur tarief is 4 euro. En stiften zijn wel nodig.
[/quote]

Oh is het bij Wim?
Tsja dan houdt het op, Tjo heeft geen ijzers en dus geen stiften dus springen op gras is uit den boze.
Denies is afgelopen zaterdag naar de Molenkamp geweest met oefenspringen en Tjo had er duidelijk geen zin in. Ze had die dag dr hooi ed niet op dus zat zowizo al niet lekker in dr vel. Maargoed nu gaat ze wat ze daar ervaarde vrijdag aan Rob dr instructeur voorleggen. Een kijken of hij wqeet waar het knopje zit Haha! .
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers