Bit vastpakken en racen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Bit vastpakken en racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 11:08

het is niet voor mij, maar voor een meisje waar ik vaak mee rijd.

ze heeft een 4 jarig paard (iets meer dan een half jaar onder het zadel). het paard zet zich volkomen vast op links. Ze heeft er heel veel problemen mee eigenlijk. Het nagevelijk lopen is ook een groot probleem. Ik heb er gister even opgezeten en kreeg m na een kwartiertje wat losser, maar het was nog niet helemaal ontspannen. Toen moest ik er af (wegens omstandigheden), anders had ik graag nog even door willen werken. Maar het paard moet bij haar goed lopen en niet bij mij. Het probleem bij haar is dat zij zelf ook vast houdt op links en het paard het nu ook doet.
Maar dat was niet de eigenlijke vraag (naja het heeft er wel weer mee te maken dat ie zich vast zet) -->

Als je een overgang wil maken van draf naar stap en je gaat alleen maar zitten in het zadel gooit ie zn hoofd in de lucht en gaat racen. Het grootste probleem is de hele galop, zodra ze in het zadel gaat zitten en het paard voor wil bereiden op de galop, gooit ie zn hoofd in de lucht, pakt het bit vast en sjoeeeef! Weg is ie, gaat ie heel hard met zn hoofd in de lucht rondjes rennen Hij rent gewoon volkomen onder dr vandaan. Hij probeerde t gister ook bij miij, maar voelde m aankomen en zette m op de volte. Maar ik kan me voorstellen dat als je er elke dag een uur op rijdt je er volkomen gek van wordt. Het paard maakt zich dan zo sterk

Wat kan ze hier het beste aan doen?
En weten jullie misschien waarom ie t doet? Snapt ie t niet? Wil ie onder t werk vandaan komen?