werking van het dubbel gebroken bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:58

Soxje... dat doet mijn pony ook... dat is angst voor het bit... dat komt (in geval van Banjer) door verkeerde rijstijl van verschillende mensen....


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:55

Ik heb nu 1 keer met een dubbelgebroken K&K Aurigaan bit gereden en het was echt een wereld van verschil. Nicole heeft normaal na een half uur zoiets van, ja bekijk het en gaat met haar hoofd gooien en af en toe irritant doen. Met dit dubbelgebroken bit heeft ze een uur intensief gereden zonder irritant te doen of met haar hoofd te gooien. Ook hebben er zelfs 2 beginners op gezeten Haha! Ze vond het prima! Voor mij geen enkelgebroken meer dus Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:38

Ja SmithsGirl, Sox heeft in Ierland op een Equestrian Center gestaan, een soort toeristencentrum waar dus allerlei lui op haar gereden hebben denk ik. Vandaag heb ik de rubber trens er weer in gehangen, ze loopt er echt wel beter op maar nog niet super. Ik weet niet waarom ze zo in herhaling is vervallen. Was vandaag bij Divoza en heb zeker een uur bij de bitten rondgehangen, maar kon niet beslissen waar ik nu goed aan doe. Heb gedacht aan een rubber stang, aan een kneveltrens (met scharen, ligt wat rustiger in de mond) en een Liverpoolstang waar veel tinkers op worden gereden. Ik ga echter niet alles nieuw kopen, kost een vermogen. Heb ook gedacht aan een Side pull maar die kosten bijna 100 euro!
Ik ga mijn aurigaan Bristol bitje maar op Marktplaats zetten denk ik, dat is dus geen sukses. Iemand bij mij op stal rijdt haar jonge paard met een dubbelgebroken aurigaan trens met een dik rond tussenstukje, dat mag ik proberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers