De galop is een ramp!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

De galop is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 10:12

In stap en draf is er helemaal niks aan de hand,maar zodra ik wil aanspringen in de galop dan gaan de oren plat in de nek en galoppeert hij heel onregelmatig.Overigens is hij dan ook totaal onbestuurbaar en gaat steeds kleinere voltes lopen.Maar als ik buiten galoppeer dan doet hij dat dus niet het is alleen in de bak dat hij dat doet Verward Nu weet ik dus echt niet wat het is ik heb z'n rug al helemaal afgetast maar niks vreemds kunnen waarnemen(geen drukplekken,geen bulten)het zadel zelf lijkt me dus ook niet het probleem hij ligt gewoon zoals hij hoort te liggen.Ik heb gewoon zo'n vaag gevoel dat hij me in de maling neemt Scheve mond Wie weet wat ik moet doen?Moet ik toch een DA bellen of hem gewoon harder aanpakken?

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:30

Hoe oud is je paardje en hoelang is hij beleerd? Want mijn paardje kan ook niet goed galloperen in de bak.
Hij gaat dan alleen maar heel hard, maar dat komt omdat hij nog geen goed evenwicht heeft in de bak. In draf heeft hij daar ook nog weleens last van

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 12:43

Cantaor schreef:
Hoe oud is je paardje en hoelang is hij beleerd? Want mijn paardje kan ook niet goed galloperen in de bak.


Denk niet dat dat het is hij is al drie jaar onder het zadel en het is zomaar opeens begonnen.Daarvoor had ik nooit problemen met de galop alleen dat hij behoorlijk snel galoppeert maar wel altijd regelmatig en met de oortjes naar voren.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:34

Aangezien hij zo van het een op het andere moment is verandert, zou het dus inderdaad kunnen zijn dat hij wel ergens last van heeft. Ook omdat de oren zo platgelegt worden en er steeds krappere voltes door hem gemaakt worden, zou het kunnen dat hij er dus onderuit probeert te komen. Maar tsja, wie weet neemt hij je ook in de maling. Ik ga uit van het eerste, dus ik zou je adviseren om er iemand naar te laten kijken die er veel verstand van heeft, ook tijdens het rijden laten meekijken. Het hoeft niet gelijk een dierenarts te zijn. Maar vaak kan je wel opmaken uit de lichaamstaal of het verzet is of dus wat anders.

Succes!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:19

ik denk dat jou paard toch pijn heeft inderdaad. ik zou je dierenarts voor de zekerheid maar bellen. pijn is naar mijn idee het eerste wat je moet uitsluiten. dus toch even bellen!

succes

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:36

Precies, ook wat Okkie zegt. Of dus inderdaad een expert...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:50

ik zou jou paard maar eens heel snel door iemand na laten kijken.
want het klinkt niet goed. als die het zomaar van ineens van de ene opde andere dag doet lijkt me dat toch niet gezond. dus bel die da maar en wacht er niet te lang mee misschien is het niks maar dan weet je iig dat het daar niet aan ligt. je zou kunnen proberen als er niks aan zijn rug oid is een ander zadel van een stalgenootje proberen.