Galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deleted

Berichten: 2055
Geregistreerd: 19-04-07

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 00:34

Vorige keer heb ik voor het eerst op mijn 5 jarige merrie gegalopeerd (ik heb haar sinds 2 april jl). Het ging beter als ik verwachtte omdat ik gewoon nog een beetje angstig was om het te doen het was voor mij allemaal zo vreemd en de overstap van Haflinger naar paard was wel weer vreemd.
Nu ging ze in de galop wel erg schuin en was ik elke keer heel erg bang dat ze omviel. Waar ligt dit aan en hoe kan ik dit voorkomen, of iig oplossen? Heeft iemand hier tips voor.

Alvast bedankt :o



ps: Galoperen kon ze gewoon al, maar voor mij was het op haar de eerste keer.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:28

Hoe is haar tempo, en is dat goed controleerbaar of niet?

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:32

Dat komt (denk ik) nog omdat het een beetje onwennig is. Je moet niet alleen het paard tijd geven om aan iets te laten wennen, jij moet ook de tijd nemen om goed te kunnen wennen. :) Pak kleine korte stukjes mee. Begin eerst met een lange zijde en bouw dat steeds verder uit. :)

Is de bak zwaar, galoppeerd ze hard?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 02:21

Het is voor jonge paarden al best moeilijk om goed in balans te kunnen galopperen, als daar een ruiter opzit die ook nog even moet wennen en niet helemaal lekker zit, maakt dat het nog lastiger en kunnen ze dus schuin gaan hangen.
Vooral dus gewoon op je eigen ontspanning en zit oefenen, als dat goed gaat kun je je paard echt begeleiden in de galop:)

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 06:07

Voor een jong paard en ook zeker voor veel oudere paarden is de galop met ruiter erg moeilijk,
Je moet het paardje goed gaan rechtrichten en de balans om gaan zetten zodat hij het ruiter gewicht beter kan dragen en ook zeker zorgen dat je eigen balans goed is.
Neem les en hou het dan voorlopig bij stap en draf en als de balans beter is kun je weer aan de galop gaan denken,

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:46

Geef haar steun in de bochten, dus rustig je been eraan en met je hand begrenzen. Als ze beter in balans komt, zal ze meer rechtop gaan galopperen.

roelina
Berichten: 57
Geregistreerd: 08-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:29

dat lijkt mischien zo blijf goed rechtop zitren en leun en beetj naar de andere kant