Vastzetten van handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Vastzetten van handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-03 19:06

Ik merkte met Amadeus, en nu met Kendale ook dat ik regelmatig de neiging om mijn binnenhand vast te gaan zetten. Vooral als het paard steun zoekt op die hand en ik heb het niet helemaal door ga ik m al snel vast zetten. Dit doe ik vooral op de rechterhand, maar ook wel eens op de linkerhand en is niet afhankelijk van de makkelijke kant van het paard...
Met vastzetten bedoel ik dus niet tegen het zadel aan ofzo, maar ik wordt heel stug in mijn hand en ga de druk die ik erop krijg vasthouden ipv loslaten...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren, want ik erger mezelf gewoon dood aan dit soort dingen. Ik weet dat ik het doe, maar ik kan er niet mee ophouden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:08

Het feit dat je je er van bewust bent is al heel wat ! Elke keer zodra je merkt dat je vast houdt, loslaten dus. Heel erg simpel, maar het is echt goed dat je merkt dat je je hand vastzet, anders kun je er ook nooit wat aan doen he ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:27

Inderdaad heel goed dat je het zelf merkt!!! Soms helpt het ook wel als je iemand langs de bak hebt staan die je er telkens aan helpt herinneren, en je dan natuurlijk ook even zegt hoe je het dan moet doen...... ook heel fijn.

Ikzeidegek
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:31

Je bent al op de goede weg, je weet dat je het doet... nu nog voorkomen ipv genezen. Inderdaad iemand die er op let aan de kant is een hulp, ook het truukje wat iemand hier al eerder opperde om jezelf er aan te doen denken iets wel of niet te doen... Iets langs de kant zetten en elke keer als je er langs komt controleren of je het goed doet.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 01:00

Kun je niet af en toe met de hand die je vast zet een aaitje over de hals van het paard geven? Zo moet je hem weer los laten af en toe. Werkte bij mij wel goed.

Dag, lieve Kristal...

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:39

wat ik laatst een goede tip vond (heb hem nog niet uitgeprobeerd, ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij) is op een aantal plaatsen (of op 1) een lintje ofzo vastmaken zodat elke keer als je dat ziet, je eraan denkt dat je je handen niet moet vast zetten.

succes!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:00

Ik heb echt PRECIES hetzelfde. Je moet gewoon aan je instructrise vragen (als je die hebt) of ze ELKE keer dat je het doet het effe wil zeggen. Dat doet ze bij mij ook, helpt echt goed, elke keer als ik t doe moet ik net als hierboven een aaitje over de hals geven. Het gaat nu gelukkig al wat beter. Lachen

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:24

Ik doe het ook, en ik kan maar een ding zeggen: GOED les nemen! Bij mij gaat het nu wat beter, maar het blijft moeilijk om zoiets af te leren.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:37

Zo was het bij mij dus elke 2 minuten: teugels korter nemen, ze schieten weer door je vingers!
Nou doe ik het niet meer, maar diana heeft er geloof ik grijze haren van gekregen...hihi

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:45

Inderdaad, laat iemand je constant herinneren aan je handen. Houd voor jezelf het idee dat je handen blijven "ademen". Luchtig blijven, gevoel in je hand houden, niet verkrampen. Oefen thuis, op je paard of where ever met je vingers: vanaf je pink door tot je duim stuk voor stuk sluiten, alsof je ongeduldig op een tafel zou tikken, jeweetwel...
Ik las laatst hier op bokt ook een goeie: bind ergens in de bak een (rood) lintje. Elke keer als je erlangs loopt, moet je aan je handen denken...
Het is moeilijk om zoiets effe snel af te leren. Blijf consequent en houd de moed vol!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:58

gewoon als je het merktgewoon je hand openen wordt het vanzelf weer een automatisme

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:09

Gewoon je handen openen als je het merkt: is niet zo makkelijk. Het probleem is nml dat je er te laat of helemaal niet achter komt dát je het doet!

Daarom is goede begeleiding en consequentie het meest belangrijk!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:28

Ik ken het probleem ook...
Het makkelijkste is natuurlijk als iemand je er constant aan herinnert, maar vind maar iemand die wel even een uur op jou handen wil gaan staan letten...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:49

Probeer dan inderdaad het truukje met het lintje! Of alle andere tips die ik hiervoor heb gegeven?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:54

ik ken het probleem ik zette een kruisje op mijn hand en elke keer als ik dan mezelf trapeerde dacht ik aan dat kruisje en liet ik mijn hand weer los. het gaat niet 1.2.3 maar het werkte bij mij. groetjes, succes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:55

denk anders dat je binnenteugel, gekookte spagethie is en als je dat te stevig vast hebt breekt het. en dat mag absoluut niet breken.. succes

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 00:12

Je moet er inderdaad steeds aan denken - maar vergeet niet je op beide handen (en teugels te concentreren. Anders loop je 't risico dat je de andere kant helemaal losgooit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VogeltjeM en 9 bezoekers