Vervolg vijverprobleem... 'zucht'...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Vervolg vijverprobleem... 'zucht'...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 08:59

Zie topic: [RT] Hoe gaan jullie hiermee om??

Ik wordt er echt zat van. Het is nu zeker een week geleden dat die stomme vijver daarneer werd gelegd.. Dat paard staat iedere dag buiten dus nu nog ervan schrikken is absoluut belachelijk..

Longeren voor het rijden ging deze keer wel beter. Hij scheurde niet steeds langs de zijde waar die vijver lag. Maar keek nog steeds schichtig ernaar.

Toen ging ik rijden, en weer super braaf op alle drie de andere zijdes, maar de vijverzijde liep hij weer hoog met de kop de lucht in en bang kijken naar dat ding. Ik heb zoals jullie gezegd hebben er niet op gelet en hem extra aan het werk gezet, vaak erlangs enzo. En toen bedacht hij zich dat hij dan maar beter langszamer kon gaan als hij langs die zijde kwam. Dit werd door mij niet geacepteerd en ik spoorde hem nog eens extra aan..
En toen begon zijn boksessie. En je raad het al, perfecte bokken op de zijde van de vijver "Waar is die vijver dan opeens gebeleven best paard"
Maar ik viel er dus niet af, het waren super gemene bokken, maar ik was zo laaiend over zijn gedrag dat ik ze allemaal mooi uitzat en ondertussen zat ik flink te schelden tegen hem. Toen was het over. Hij liep nagevelijker als normaal en ging met weinig gezeur langs de vijverzijde. Maar nog steeds niet met volle concentratie.
Ik kan hier zo boos om worden Lips are sealed
We hebben nu alles gehad. Langsscheuren, wegspringen, stilstaan, bokken. Owee als hij morgen een nieuw idee heeft }>


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:10

Maar het begin is er. Super gedaan, knap dat je hebt doorgezet.
Na een tijdje zal hij er normaal langslopen. Af en toe zal ie opeens wel weer wegspringen, maar ik denk dat het grootste probleem voorbij is.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:53

volhouden!!!!

je geeft zelf al aan dat ie er niet bang voor is. (hij staat al een week naast de vijver)

misschien deed ie in het begin raar, als die vijver er pas lag, maar nu staat ie er al een week, en hij zal heus geen hele week rondbokken omdat daar een vijver ligt.

tenzij je gaat rijden, dan wordt die vijver terug interessant.

misschien, als ik doe alsof ik verschiet, bang ben,... dat ik van onder m'n werk kan komen,... (denkt ie)

gelukkig heb je hem door.

probeer RUSTIG te blijven, en DOOR te rijden, gewoon goed aan het werk zetten, zeker de kant van de vijver niet vermijden om ook daar oefeningen te doen. Haha!

immers: ER IS NIETS ENG AAN DIE VIJVER!!!

en als ie raar doet: geef hem maar eens een tik, laat hem dan maar eens bokken, hij zal wel snel afkoelen en (uiteindelijk) ook ontspannen daar voorbij gaan en z'n werk doen!

succes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:32

Maar er zit iig vooruitgang in. Dat hij steeds wat nieuws bedenkt, geeft ook wel aan dat hij doorheeft dat je niet in zijn geintje trapt. Dus bedenkt hij wat nieuws. Dat hij er nu 'gewoon' langs loopt is stap 1, de volgende stap is om zijn cincentratie bij jou te houden.
Hartstikke goed dat je zo consequent blijft en vol blijft houden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers