Voorwaarts Neerwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Voorwaarts Neerwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 17:36

Omdat dit me wel wat lijkt heb ik net al die topics die erover gingen door zitten spitten
Maar in geen één topic heb ik echt duidelijk gevonden wat ik zocht nl:
Hoe moet je voorwaarts neerwaarts rijden?

Ik heb inmiddels gelezen wat het is en waarvoor maar niet hoe je het moet doen...

Wie kan mij helpen??

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:19

Hmmm een erg goede vraag. Zoals ik het doe is eerst nageeflijk rijden (zo deed ik het bij Amadeus) daarvandaan de teugels verlengen, waarbij ik met mijn been ervoor waakte dat hij impuls bleef houden en dus zijn achterhand actief bleef.
Amadeus vond het erg moeilijk, op het moment dat hij het te moeilijk vond ging hij of achter de teugel lopen of hij kwam gewoon omhoog met zijn hoofd, dan werkte ik hem eerst gewoon aan de nageeflijkheid, als hij na gaf weer rustig teugels verlengen met een wakend been enz. enz. enz.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:25

hoe
ff simpel gezegt Lachen
je drijft waarop je paard reageert.
Je paard krijgt als het goed is daardoor aanleunig op het bit.
Deze aanleuning moet gelijk blijven.
Dus als jij je handen naar een andere positie brengt zal je paard dat volgen.
Zo kun je hem dus ook je hand naar beneden laten volgen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:56

Ik galop vind Bunny het erg lastig met haar evenwicht, ik rijd ook nog buiten. Is het het beste dan om de teugels op te nemen of nog vwnw rijden?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 20:08

Avanti schreef:
Ik galop vind Bunny het erg lastig met haar evenwicht, ik rijd ook nog buiten. Is het het beste dan om de teugels op te nemen of nog vwnw rijden?


Dit is mijn topic! Ik vraag alleen hoe dat voorwaarts neerwaarts gaat dus niets anders please!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:32

Feetje"]
[quote="Avanti schreef:
Ik galop vind Bunny het erg lastig met haar evenwicht, ik rijd ook nog buiten. Is het het beste dan om de teugels op te nemen of nog vwnw rijden?


Dit is mijn topic! Ik vraag alleen hoe dat voorwaarts neerwaarts gaat dus niets anders please!
[/quote]

Jesus trieste actie Lips are sealed

Ja hoor jou topic, maar dhet gaat ook over vwnw rijden, en jij heb je andwoord al gehad....
Maargoed ik hou mijn mond al in jou topic......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:41

Idd, het gaat over vwnw, dus ik denk dat het helemaal niet oftopic is om te vragen.

Bij Vwnw is het de bedoeling, wat ook vaak het moeilijkste is, om je paard niet op de voorhand te laten vallen.
Maar hij moet op eigen benen blijven lopen, dus niet in je handen gaan hangen oid.

Zelf merk je al op dat je paard nog niet op eigen benen loopt in galop.
Je kunt hem dan wel zoveel naar beneden vragen, maar de werking, het doel om je paard losser te maken, is weg als hij zijn balans niet meer heeft.
Dus omdat moment je paard helemaal laten zakken heeft weinig nut.

Wat wel goed is, is om te kijken als je paard lekker galopperd of hij een klein stukje je hand wil volgen.
Maar een paar stappen.
En eigenlijk net voordat hij balans problemen krijgt zorg je dat hij weer een makkelijkere houding loopt.
Als hij je hand al wil volgen, als laat je het maar een beetje toe, is dat toch al een teken dat hij goede aanleunig heeft.
Dus goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:08

Feetje en Avanti, het komt vaak voor dat binnen een topic een andere user zijn eigen vraag wil stellen nav wat er verteld wordt, dat is eigenlijk geen enkel punt, zolang het nog over hetzelfde onderwerp gaat Lachen.
In dit topic staat nog meer over het voorwaarts neerwaarts rijden:

[RT] voorwaarts neerwaarts


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sjors050 en 7 bezoekers