Last van mijn arm...:(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Last van mijn arm...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 20:20

Hej!!!!!

Als ik op de rechterkant rijd en Hof geeft niet na... dan zet ik mijn linkerarm helemaal vast... Rijd ik op de andere kant heb ik er geen last van, en als hij op de rechterkant nageeft ook niet...

Ik denk dat velen nu wel zullen zeggen dat ik les moet nemen Knipoog (heb dat niet...) Maar ik kan niet echt een geschikt iemand vinden.................... Heb wel les gehad vorig jaar, maar dat ging niet echt goed! Qua les geven dan!!!! Verkeerde dingen enzo vandaar dat ik daar mee ben gestopt!

Ik hoop dat een paar van jullie handige tips hebben!!!!!!!!!! Party!!

xxx Miranda!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:35

Een handige tip: neem snel les Haha!
En als je moe wordt of je krijgt zere armen of benen dan ben je echt helemaal verkeerd bezig.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 08:50

ik krijg altij een zere omdat mijn pony aan de ene kant geen stelling geef en dan gaat hij altijd vechten...(figuurlijk)

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:01

je krijgt een pony niet nageeflijk door terug te trekken.
Dus krijg je zere armen en benen wil dat zeggen dat er om grof te zeggen niets van je rijden klopt.

Als je drijft hoort je pony daar meteen op te reageren.
Dus niet zo dat je je zelf lamme benen moet drijven.

Nageven kan dan ook pas als een paard goed op jou been hulpen reageert.
Als jij denkt dat je met trekken, en dat doe je nog al flink als je last van je armen krijgt, je paard nageeflijk denkt te krijgen, ben je enorm slecht bezig.
je pony gaat alleen maar harder trekken en word alleen maar stugger in zijn mond en lijf om van de pijn af te komen.
Dus je moet steeds harder gaan trekken.


Stel je zelf eens voor dat er iemand bij jou een bit in de mond legt en er zo hard aan trekt dat ze het in de armen krijgt.
Het gevoel is bij een pony niet anders hoor.

Dus vlug op zoek naar les.
En al is de les niet wat je zoekt, je leert altijd meer dan dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 09:02

Paardrijden is ookniet iets dat je met kracht moet oplossen. Je bent nooit sterker dan een paard wel slimmer en daar moet je gebruik van maken. Hoe denk je dat Anky-plankie dat red met al die hete en grote paarden?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 19:14

hoi.

ik ken je probleem. of nou ja kende. ik ben tijdens het rijden wat met mijn schouders gaan bewegen natuurlijk niet zodat het paard er last van heeft. maar goed. blijf dus beweeglijk in je armen en in je lijf. dan blijf je zelf losser in je lijf waardoor je dus niet snel je armen vast kan zetten.

veel succes

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

boemel

Berichten: 8207
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:01

Als je je ellebogen licht naar buiten hoekt tijdens het rijden, zet je hand minder snel vast en wordt je flexibeler en meer ontspannen. Kan er dus ook voor zorgen dat je pony wat sneller nageeft.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:36

Jippie schreef:
Een handige tip: neem snel les Haha!
En als je moe wordt .... ben je echt helemaal verkeerd bezig.


ik word ook vaker moe als ik aan het rijden ben. vooral in mijn les... pfff... maar dan gaat het toch super hoor!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:37

boemel schreef:
Als je je ellebogen licht naar buiten hoekt tijdens het rijden, zet je hand minder snel vast en wordt je flexibeler en meer ontspannen. Kan er dus ook voor zorgen dat je pony wat sneller nageeft.


dit zorgt er (naar mijn mening) wel voor dat je een verkeerde houding aan gaat leren. je moet je ellebogen aansluiten, doe je dit niet, is je zit ook niet correct. en een correcte zit is het halve werk toch?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 9 bezoekers