slaan met het hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VLC
Berichten: 1566
Geregistreerd: 17-04-05

slaan met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-06 20:40

Ik longeerde mijn paardje vandaag en ze begon na 10 minuutjes met haar hoofd te slaan. Ze doet dit ook wel eens vaker onder het rijden (dit geeft meestal aan dat de batterij op is en ze even een weekje het land op moet of alleen buitenritjes zonder teugelcontact moet maken). Het lijkt wel of ze dan helemaal geen teugeldruk meer kan hebben.

Een vriendin van me had 1 keer een rondje op haar gestapt en haar teveel vastgehouden met de hand: restulaat; 2 weken alleen maar slaan met het hoofd. Ik voel het met rijden al aankomen als ze losvan het bit komt en zich er weer op laat vallen. Dit loopt uit in echt naar beneden trekken en met pech midden in je gezicht slaan met haar hoofd.
Als ik haar meer voorwaart houd lost het soms op, maar vaak ook niet. Ze heeft geen last van haar gebit (is pas nog gecontroleerd). Ik probeer ook heel bewust Niets met mijn hand te doen.

Wat kan dit zijn? Last van haar rug of achterhand of iets anders? En hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen? Hebben mensen hier ervaring mee?

Heel erg bedankt alvast!
Lizzy

M1 + 1


AnneliesH
Berichten: 116
Geregistreerd: 22-07-06

Re: slaan met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:36

hoe longeerde je haar vandaag? met hulpmiddelen of iets?
ik herken dit wel een beetje;
het paard wat ik rijd, heeft (waarschijnlijk, is niet vastgesteld maar ik vermoed het wel Knipoog ) last van verkrampte nek- en rugspieren. deze spier(en) is iets te kort denkik, als je haar over de rug laat lopen, kun je deze spier oprekken. met losrijden (en uitstappen) rijd ik haar lang, laag en rond, dan ontspant ze haar nekspier, deze kun je ook masseren, begin bij de schoft, masseer de spier naar boven toe, als ze haar nek/hoofd naar beneden doet, blijf je op dat plek masseren. bij mij heeft het wat geholpen, misschien werkt het bij jou ook, try it! Knipoog
voor haar rugspier kun je haar dus goed over dr rug rijden, en achterhand er onder zetten.
als mijn paardje haar nek- en/of rugspier verkrampt, gooit ze haar hoofd en nek omhoog, met de neus naar voren. ze heeft ook een tijdje 'geslagen' met haar hoofd.
misschien dat je er wat aan heb, succes ermee!

VLC
Berichten: 1566
Geregistreerd: 17-04-05

Re: slaan met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-06 07:30

Nee ik longeerde gewoonmet de longeerlijn direct aan het hoofdstel. Ze deed het op de linkerhand, en toen ik overging op rechts was het over Lachen Ik probeerde haar op links wel iets te laten zakken maar daar had ze erg veel moeite mee, toen ze op de rechterhand mocht liep ze gelijk met het neusje over de grond en met veel grotere passen.
Zou die spier dan vastzitten of iets in die richting?
Heel erg bedankt voor je reactie!

M1 + 1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers