Paard vermindert snelheid voor de sprong...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard vermindert snelheid voor de sprong...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:07

Ik volg even mee. Bij het springen kan ik mijn pony meestal nog wel naar voren krijgen als hij terug komt in het tempo, maar bij de cross reageert hij niet meer op mijn been en dan gaat hij steeds langzamer tot hij stil staat voor de sprong. Hopelijk vind je snel een oplossing!

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 20:11

Prima2Donna schreef:
Ik volg even mee. Bij het springen kan ik mijn pony meestal nog wel naar voren krijgen als hij terug komt in het tempo, maar bij de cross reageert hij niet meer op mijn been en dan gaat hij steeds langzamer tot hij stil staat voor de sprong. Hopelijk vind je snel een oplossing!



Dit had ik ook met n pony in de cross. Uiteindelijk heeft t geholpen om hogere hindernissen te nemen, waardoor hij wel n aanloop moest nemen. maar gok dat die van jou echt weigerd?

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:10

MaybelM schreef:
Prima2Donna schreef:
Ik volg even mee. Bij het springen kan ik mijn pony meestal nog wel naar voren krijgen als hij terug komt in het tempo, maar bij de cross reageert hij niet meer op mijn been en dan gaat hij steeds langzamer tot hij stil staat voor de sprong. Hopelijk vind je snel een oplossing!



Dit had ik ook met n pony in de cross. Uiteindelijk heeft t geholpen om hogere hindernissen te nemen, waardoor hij wel n aanloop moest nemen. maar gok dat die van jou echt weigerd?

Klopt, die van mij vindt denk ik de sprongen te eng en weigert dan. We hebben zijn ogen laten nakijken en daar was niks mis mee. Het gekke is, dat hij met zijn vorige eigenaar wel cross heeft gelopen zonder problemen.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 10:16

Dit had ik ook met n pony in de cross. Uiteindelijk heeft t geholpen om hogere hindernissen te nemen, waardoor hij wel n aanloop moest nemen. maar gok dat die van jou echt weigerd?[/quote]

Klopt, die van mij vindt denk ik de sprongen te eng en weigert dan. We hebben zijn ogen laten nakijken en daar was niks mis mee. Het gekke is, dat hij met zijn vorige eigenaar wel cross heeft gelopen zonder problemen.[/quote]


Vind je het zelf miss spannend? Of mischien neemt hij je gewoonlijk de maling en moet je ff flink boos worden. Heeft bij mij ook geholpen bij n pony in de cross.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard vermindert snelheid voor de sprong...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:22

Zelf vind ik het niet echt spannend. Sterker nog, ik vind een cross rijden het leukste wat er is!
Het zou best kunnen dat hij aan het uitproberen is. Ik heb hem wel echt goed aangepakt en mijn zweep gebruikt zegmaar als aanwijzing dat hij écht door moet blijven lopen, maar niks helpt. Volgend jaar gaan we iniedergeval heel veel samen oefenen en wie weet gaat het dan beter.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 10:25

Prima2Donna schreef:
Zelf vind ik het niet echt spannend. Sterker nog, ik vind een cross rijden het leukste wat er is!
Het zou best kunnen dat hij aan het uitproberen is. Ik heb hem wel echt goed aangepakt en mijn zweep gebruikt zegmaar als aanwijzing dat hij écht door moet blijven lopen, maar niks helpt. Volgend jaar gaan we iniedergeval heel veel samen oefenen en wie weet gaat het dan beter.



Ja hoop t ook voor je, wel balen dat hij t bij de vorige eigenaar zo fijn deet en bij jou eigenlijk niet maar jullie komen er wel!

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:18

Zou beginnen met over balkjes te galopperen en misschien dan opbouwen tot een lage sprong. Voorwaarde voor correct springen is dat je je paard onder controle hebt en dat de basis erin zit. In één tempo en actief galopperen, kunnen verruimen en verkorten. Als dat er niet in zit moet je eerst daaraan werken. Daarna kun je het verruimen en verkorten gaan toepassen op de balkjes en later op het sprongetje. Ik zou in kleine stapjes opbouwen en pas hoger gaan als het echt goed gaat en bevestigd is.