Paard vermindert snelheid voor de sprong...

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MaybelM

Paard vermindert snelheid voor de sprong...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 18:18

Hi allemaal,

Ik rij sinds juli een supper leuk paardje bij en We gaan al aardig de goede kant op. Nu heb ik ook een aantal keer met hem gesprongen, maar ik merk heel erg dat hij vlak voor de sprong zijn vaart erg mindert. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd en drijf hem echt goed naar voren maar hij blijft net voor de hindernis toch wat inhouden. Laatste keer heb ik geoefend met een galop balk er voor en een gallops sprong tussen de balk en de hindernis. Dit ging 3/4× goed in het zelfde voorwaarde tempo maar daarna kwam hij weer terug.

Nu weet ik wel dat hij geen spring paard Is maar dressuur gefokt (uphill x jullio mariner xx). Maar toch zijn moeder heeft L gesprongen en zijn overgrootopa (van moeders kant) internationaal dus ergens zou hij toch wel een beetje aanleg moeten hebben het kan natuurlijk ook geheel aan mij liggen of dat We gewoon moeten blijven oefenen maar mischien hebben jullie wat tips

Groetjes maybel
En hoefjes van Follow-Up

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 18:29

Elisa2 schreef:
Heb je les? want met springen kun je het beste een ervaren instructeur erbij hebben.

Ik denk dat het een gebrek aan ervaring en onzekerheid is, overigens is er niks mis mee om vanuit een rustige draf aan te rijden. Heb je een grondbalk bij de hindernis liggen?

Ik ben zelf totaal niet onzeker of iets in die richting. Rij erg veel jongen dieren buiten mijn brijdpaard om. Heb ook veel dieren leren springen enz en op crossen uitgebracht en eigenlijk ging dat altijd goed. Op de een of andere manier krijg ik het bij hem nog niet voor elkaar. En idd lessen nemen maar ik wil eerst mijn dressuur correct hebben met hem voor ik spring lessen neem (hij loopt nu ook gewoon goed enz maar de puntjes op de i zetten)

Grondbalk heb ik er altijd liggen en in draf doet hij presies het zelfde zelfs bij een sprongetje van 30/40 cm.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 21:59

Elisa2 schreef:
Ik bedoelde ook dat ik denk dat het paard onzeker is en een gebrek aan ervaring een rol speelt in het remmen voor de sprong. Ik zou wachten met springen totdat je kunt gaan lessen dan met hem.

Ooh ja ik denk het ook dat hij idd wat onzeker Is maar denk dat niet springen daar niet bij gaat helpen en kan pas over een tijdje les nemen ivbm dat ik ergens op locatie moet lessen en de eigenaar dan mee moet

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 22:29

Deni11 schreef:
Maar als je zoveel paarden gereden hebt, maar tegelijkertijd slechts 15 bent is het wel degelijk een gebrek aan ervaring wat alleen met hulp van goede les geholpen kan worden. Daarvoor hoeft je paard echt niet dresuurmatig 100% voor elkaar te zijn mits je goede hulp hebt :) ik denk dat jullie er dan zeker wel kunnen komen!

Ik vind persoonlijk dat voordat ik mijn geld ga besteden aan springlessen ik dressuurmatig hem goed voor elkaar heb. Dat heb ik nu nog nie 100%. maar ik vraag hier of iemand toevalig een tip heeft waar ik mee kan oefenen en niet om een aantal keer te horen dat ik les moet nemen want dat weet ik als ik hoger op wil komen en echt de spring/Eventing sport in wil

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 10:15

Justme_24 schreef:
Inhouden kan voor hem ook betekenen dat hij zelf bezig is met kijken hoeveel passen hij nog moet. Mijn paardje doet dat ook, hij houdt zich in en de laatste pas zet hij ruim zodat er veel kracht achter de sprong zit. In internationale wedstrijden zie je ook vaak dat de paarden heel hard galloperen maar super rustig op de hindernis afgaan. Zolang hij springt zou ik me geen zorgen maken

Ja ik snap wat je bedoelt maar dat doet hij niet doordat hij zo langzaam gaat word hij echt heel lomp en komt te dicht op de hindernis. Toen ik een keer met gall9p balk ging werken had ik wel een mooie snelheid maar na 3× was dat ook weer weg

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 19:07

Anne_GTI schreef:
Ik ben fan van 3 caveletti's op 13 meter. En dan maar varianten verzinnen. 3-3 3-4 4-3 4-4 en wisselen links/rechts. Het is zo gaaf als dat vloeiend gaat. Wel verrot moeilijk. Denk niet dat TS dit al enigszins gaat lukken.

Zou je mij war meer uit kunnen leggen? Zijn die 3-3 enz enz de gallops sprongen er tussen?

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 19:43

Anne_GTI schreef:
Idd galopsprongen. Op de A - C lijn zodat je ook links en rechts kan afwisselen. En dan heel simpel eruit laten zien zowel links als rechtsom.

En dan allemaal op de zelfde afstand? Dat je zelf de gallops sprongen kleiner en groter rijd?

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 20:11

Prima2Donna schreef:
Ik volg even mee. Bij het springen kan ik mijn pony meestal nog wel naar voren krijgen als hij terug komt in het tempo, maar bij de cross reageert hij niet meer op mijn been en dan gaat hij steeds langzamer tot hij stil staat voor de sprong. Hopelijk vind je snel een oplossing!

Dit had ik ook met n pony in de cross. Uiteindelijk heeft t geholpen om hogere hindernissen te nemen, waardoor hij wel n aanloop moest nemen. maar gok dat die van jou echt weigerd?

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 10:16

Dit had ik ook met n pony in de cross. Uiteindelijk heeft t geholpen om hogere hindernissen te nemen, waardoor hij wel n aanloop moest nemen. maar gok dat die van jou echt weigerd?[/quote]

Klopt, die van mij vindt denk ik de sprongen te eng en weigert dan. We hebben zijn ogen laten nakijken en daar was niks mis mee. Het gekke is, dat hij met zijn vorige eigenaar wel cross heeft gelopen zonder problemen.[/quote]

Vind je het zelf miss spannend? Of mischien neemt hij je gewoonlijk de maling en moet je ff flink boos worden. Heeft bij mij ook geholpen bij n pony in de cross.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 10:25

Prima2Donna schreef:
Zelf vind ik het niet echt spannend. Sterker nog, ik vind een cross rijden het leukste wat er is!
Het zou best kunnen dat hij aan het uitproberen is. Ik heb hem wel echt goed aangepakt en mijn zweep gebruikt zegmaar als aanwijzing dat hij écht door moet blijven lopen, maar niks helpt. Volgend jaar gaan we iniedergeval heel veel samen oefenen en wie weet gaat het dan beter.

Ja hoop t ook voor je, wel balen dat hij t bij de vorige eigenaar zo fijn deet en bij jou eigenlijk niet maar jullie komen er wel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie