Van achter naar voren rijden.

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:34

Ik ben het nooit eens met de Bit en de Hoefslag termen op dit punt. Iedereen denkt dat je de achterhand "eronder moet drijven" ofzo. Vaag ge.l.u.l. Wat ik in de praktijk zie is dat iedereen zijn paard van de achterhand af schopt en dan gaat janken dat ie zo sterk is aan de voorkant. Misverstand van de eeuw dat je de achterhand eronder moet drijven.
Ik zeg altijd je hebt trekken en je hebt remmen. Dat eerste wil je niet. Maar wanneer je paard niet op achter is, kun je hem wél remmen. Het verschil tussen trekken en remmen is dat bij trekken, jij aan de teugels trekt terwijl het paard nog even hard gaat als toen je niet aan de teugels trok (of nog erger, dat je aan de teugels trekt en ondertussen ook nog gaan schoppen omdat je in de Bit hebt gelezen dat je de achterhand eronder moet drijven). Remmen daarentegen is ook weerstand bieden vóór, maar daar moet hij dan op terug komen en dan haal je de weerstand eraf. Dán komt de achterhand er even onder en meestal gaat het paard dan zelf gelijk weer ietsje harder proberen te lopen. Dat vang je dan gelijk weer op en dan komt hij weer op achter. Het op de achterhand komen zit hem meer in het terugrijden vaak. Dus je schakelt naar voren zodat je weer terug kan schakelen.
Zolang je enkel remt en niet trekt, ben je van achter naar voren aan het rijden. Je geeft de achterhand de kans om eronder te komen tijdens een overgang terug. Iets wat je niet voor elkaar krijgt door naar voren drijven, want een paard die niet op achter is, is dan vóór het eerste weg. En achter kan het toch al niet bijhouden dus dan pleurt paard nog méér op de voorhand

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie