Schouder corrector voor beter postuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:35

zodiacje schreef:
Die in je link staat ook equifit bij.. is dat nu degene die omhoog kruipt of wel de fijne?


die in de link vind ik erg fijn!

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa


Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:02

Geen rijtechnisch commentaar.

Ik heb de posture support. Ik heb problemen met mijn schouders en hier ook fysiotherapie voor gehad.

Zonder:
Afbeelding

Met

Afbeelding

Laerkens Beauty

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:05

Ik heb die Shouldersback ook. Striemen in de oksels/armen :=

Kan hem wel losser doen, maar dan heeft het 0,0 effect.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:18

Ik ben nagelstyliste en neem ook makkelijk een verkeerde houding aan met naar voren hangende schouders.... (met als gevolg vastlopende nek/rug/schouders)
Zou dit ook voor mij iets kunnen zijn?

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:28

Dorine92 schreef:
Ik heb gisteren deze besteld https://www.myposture.nl/houdingsshirt- ... dames.html
Krijg er ook gratis een rugding bij. Geen idee verder, het is een uitprobeersel. Idd als geheugensteun om rechter te zitten met rijden in de training. Ben altijd beetje lui in de training en zit alleen met wedstrijden echt rechtop. Dat is vanaf volgende week verleden tijd :Y)


Ik heb deze ook al vaker voorbij zien komen, ben wel benieuwd naar jouw ervaring inmiddels?

Qimm

Berichten: 15113
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:48

Volgens mij heeft mijn man die. Maar de kwaliteit valt ons erg tegen. Na 2 wasbeurten (op 30 graden) allemaal losse draadjes en elastiekjes en hij blijft niet heel mooi 'strak'

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:58

Wauw Saaams, je eerste foto trekt zo hard op mijn houding! Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ook zo'n shoulderback of posture support aanschaf.

Ik heb ook al jaren last van problemen in mijn schouders en rug. Mijn rug heb ik grotendeels kunnen oplossen met pilates te doen. Maar ik heb de indruk dat daardoor mijn schouders zijn verslechterd. Sinds 3 jaar heb ik een bureau job met lange dagen en geregeld wat stress. Dit heeft mijn schouderprobleem enorm doen verslechteren. Ik volg ongeveer 2 jaar therapie bij een reiki-therapeute en de ene periode zijn mijn schouders ok, de andere keer heeft ze er weer veel werk aan en voel ik die verkramping overdag ook achter mijn pc. Het probleem is dat ik dit allemaal meeneem in mijn paardrijden en dat mijn instructeur constant zegt: schouders achteruit en laag, maar ik mis de controle en het gevoel in mijn schouders. En hoe meer ik probeer mijn schouders te ontspannen, des te meer ik kramp krijg en het rijden dus verslechterd. Met periodes gaat het wel en dan loopt mijn paard fantastisch, maar als ik last heb duw ik automatisch mijn schouders naar boven en naar voren.

Nu dat ik hierboven de commentaren lees ben ik wel geneigd om zo'n shoulderback te kopen. Ik hoop dat het me ook doet herinneren wanneer ik mijn schouders optrek, dat ik moet ontspannen. Al heb ik een beetje schrik dat het ook de omgekeerde werking kan hebben en dat ik daardoor misschien meer verkramp. Maar dit zal de ervaring moeten uitwijzen. Ik ben alleszins heel benieuwd naar het product.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 15:13

Mijne is onderweg vanuit Europa hierheen. Zal nog wel een week of 4 duren maar hou jullie op de hoogte!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:36


Z2 + 3, pr 216


vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:16

Mijn fysio raadde mij aan een duurdere te kopen die niet zou knellen. Van Anodyne bijvoorbeeld.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Pieneappel

Berichten: 476
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:39

Is de site MyPosture.nl betrouwbaar? Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor zoiets, voor mijn belabberde lichaamshouding.

~ ~

[o]

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:05

Ik ben nog steeds erg tevreden over de schoulders back van doc horse. Deze is iets duurder maar knelt niets af en zit lekker. Ik heb er echt iets aan!

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa

daydream

Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 04:22

Bedankt voor de tips!

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Gotovic
Berichten: 54
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:35

Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.

Biscuitje

Berichten: 1234
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:05

Ik had ergens gelezen dat je een schouder corrector moet opbouwen (omdat je in het begin veel spierpijn zal hebben) en als je eenmaal gewent bent weer af te bouwen.

Ik heb helemaal geen ervaring met zo’n corrector, maar ben wel erg geïnteresseerd!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:00


Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:59


Laerkens Beauty

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:16

Gotovic schreef:
Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.


Dit is echt bullshit en een discussie die we helaas regelmatig moeten voeren met fysiotherapeuten en ergotherapeuten (Ik werk als orthopedisch adviseur). Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat de gebruikers van braces soms zelfs nog betere spierwerking hebben dan de controle groep zonder brace. In ieder geval niet minder/slechter.

Het ondersteunt, maar de spieren moeten net zo goed nog werken. Daarnaast maken die paar uur dat je de brace per dag draagt geen verschil ten opzichte van de spier activiteit gedurende de dag dat een brace niet wordt gedragen.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 12-11-18 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:16

Gotovic schreef:
Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.


Hier hetzelfde. Schijnen echte ondingen te zijn. Leek mij voor mijn slechte houding ook wel wat maar werd mij zeer sterk afgeraden door de fysio.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:20

Saaams schreef:
FatCat schreef:
welke heb jij precies Saaams? Deze?

http://www.tuigonderhoud.nl/Posture-Support-2


Ja die inderdaad.
Ik gebruik hem eigenlijk niet zo vaak meer. Enkel nog bij iets als een wedstrijd :=


Jammer dat hij daar niet meer leverbaar is, heeft wel een prijskaartje die het proberen waard is..

Qimm

Berichten: 15113
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:22

DewiRox schreef:
Gotovic schreef:
Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.


Dit is echt bullshit en een discussie die we helaas regelmatig moeten voeren met fysiotherapeuten en ergotherapeuten (Ik werk als orthopedisch adviseur). Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat de gebruikers van braces soms zelfs nog betere spierwerking hebben dan de controle groep zonder brace. In ieder geval niet minder/slechter.

Het ondersteunt, maar de spieren moeten net zo goed nog werken. Daarnaast maken die paar uur dat je de brace per dag draagt niet opweegt tussen tegen de sportactiviteit gedurende de dag dat een brace niet wordt gedragen.


Bovendien lopen mensen soms een eeuwigheid met die fysiotape overal opgeplakt, dat is dan toch om dezelfde reden slecht? Oh nee, want dan hebben fysiotherapeuten het bedacht :7

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:28

xVerax schreef:
Saaams schreef:


Ja die inderdaad.
Ik gebruik hem eigenlijk niet zo vaak meer. Enkel nog bij iets als een wedstrijd :=


Jammer dat hij daar niet meer leverbaar is, heeft wel een prijskaartje die het proberen waard is..


Frontriemenshop heb ik hem besteld. Precies dezelfde

Laerkens Beauty

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:50

Saaams schreef:
xVerax schreef:


Jammer dat hij daar niet meer leverbaar is, heeft wel een prijskaartje die het proberen waard is..


Frontriemenshop heb ik hem besteld. Precies dezelfde



Dankjewel!!

Is de maat gewoon te vergelijken met kledingmaat?
Edit: o grapje, het is onesize :=

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Schouder corrector voor beter postuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:13

Heeft iemand toevallig zowel de corrigerende shirts als de brace (schouder corrector) in gebruik? Wat is het grootste verschil tussen beide en welke hebben het beste resultaat? Ik twijfel nog altijd om ofwel de shirts te bestellen ofwel de brace

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:22

DewiRox schreef:
Gotovic schreef:
Het is mij ten strengste afgeraden door mijn fysio omdat het de functie van de spieren zou overnemen en daardoor zouden je spieren slap kunnen worden.


Dit is echt bullshit en een discussie die we helaas regelmatig moeten voeren met fysiotherapeuten en ergotherapeuten (Ik werk als orthopedisch adviseur). Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat de gebruikers van braces soms zelfs nog betere spierwerking hebben dan de controle groep zonder brace. In ieder geval niet minder/slechter.

Het ondersteunt, maar de spieren moeten net zo goed nog werken. Daarnaast maken die paar uur dat je de brace per dag draagt geen verschil ten opzichte van de spier activiteit gedurende de dag dat een brace niet wordt gedragen.



Ik ben het hier volledig mee eens, ik ben zelf fysiotherapeut en een houding corrector kan zoveel goed doen. je kunt nog zoveel spierkracht in je nek en rug hebben maar als deze werken vanuit een verkeerde houding krijg je daar alleen maar klachten van. Eerst een goede houding en vanuit daar weer spierkracht opbouwen.

Stormchaser B+32 L1+11 L2+13 M1+21 M2+12 <3
Alwin B+30 L1+13 L2+8 rust zacht lieve Bompa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers