Door een S van hand veranderen in de hoek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:25

Hi all,

Ik heb misschien een rare vraag (wellicht dat ie in een ander topic moet, maar ik wist ook niet zo goed waar hij bij hoorde).

We kennen allemaal wel het van hand veranderen door een S. Vaak doe je dat bij de letter B of E. Maar kan het ook bij de hoekletters? En dat je dan dus naar de G of D een halve volte halve baan doet en dan via de middlijn naar de andere hoekletter?

Ik dacht dat hij altijd in een van de FNRS-proeven zat, maar kan dat niet meer terugvinden. Ook kunnen we er verder online helemaal niks over vinden? Weet iemand of hoe dat zit? Of het een 'officieel' figuur is?

We kwamen er namelijk op doordat we binnenkort een pas de deux hebben waar zoiets in zit, maar waarbij vervolgens als je hem dus echt als S in dr hoek rijdt, de rest van de proef niet echt uitkomt...

- B afwenden, E splitsen
- Bij F en H door een S van hand veranderen
- Bij A en C grote volte
- Tussen H en C én tussen K en A arbeidsgalop

Zoals we hem nu hebben opgelost is gewoon bij die hoekletters halve grote volte links gevolgd door halve grote volte rechts waarbij op X kruisen.

Weet iemand hoe dit zit en of het dus bestaat dat je in de hoekletter door een S van hand moet veranderen?
Wij zijn benieuwd!

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:29

Dat is dan toch eigenlijk gewoon B E van hand veranderen?

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:34

In de fnrs kwam dit inderdaad voor!

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:37

Eigenlijk maak je gewoon een soort halve volte naar de AC lijn en dan rechtuit. Andere kant op en je bent van hand verandert :)

https://i.imgur.com/bRycCeH.jpg

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:40

CharxHebe schreef:
In de fnrs kwam dit inderdaad voor!

Pfieuw dan ben ik toch niet gek, haha. Maar nu niet meer? Want ik heb die proeven online bekeken en kan het niet meer terugvinden...

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:41

Wat ik nog van de fnrsproefjes weet (Is wel meer dan 10 jaar geleden) is dat jje idd bij bijv. A halve grote volte links en daarna halve grote rechts richting C maakte. Maar das wat anders dan door een s van hand veranderen al heeft het er wel wat van weg.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:43

Kairos schreef:
Eigenlijk maak je gewoon een soort halve volte naar de AC lijn en dan rechtuit. Andere kant op en je bent van hand verandert :)

https://i.imgur.com/bRycCeH.jpg


Ja dit zeiden wij ook. Maar dan kom je dus raar uit met de andere onderdelen van de proef?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:44

M_V_1994 schreef:
Kairos schreef:
Eigenlijk maak je gewoon een soort halve volte naar de AC lijn en dan rechtuit. Andere kant op en je bent van hand verandert :)

https://i.imgur.com/bRycCeH.jpg


Ja dit zeiden wij ook. Maar dan kom je dus raar uit met de andere onderdelen van de proef?



Hoezo kom je dan raar uit? Kan je misschien anders niet beter een rechts/linksomkeerd maken?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:47

Dit klinkt gewoon als 2x een halve volte 10m halve baan. Rijd geen hoek maar een ronding net als een volte 10m bij de hoekletter. Dan bij G en D hetzelfde de andere kant op. Klinkt eigenlijk heel logisch dit figuur alleen de plek misschien onnatuurlijk.

Kan eigenlijk ook niet goed volgen waarom je raar uit zou komen Als jullie beide tzelfde doen..
Laatst bijgewerkt door friendly op 03-10-18 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:48

[quote=fohadie]


Hoezo kom je dan raar uit? Kan je misschien anders niet beter een rechts/linksomkeerd maken?[/quote]

Als je m dan doorrijdt kom je eigenlijk als eerste na de volte C-H tegen ipv H-C. Mits je nog een halve ronde over de hoefslag doorrijdt, maar dan moet 'Bij E passeren' in de proef?

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:57

Ik heb in een proef S-I-R door een S van hand veranderen. Bedoel je dat?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:02

Ik kan het verkeerd lezen, maar zo vat ik het nu op: persoon A gaat gaat bij A een grote volte doen, persoon B bij C. Persoon A gaat pas tussen K en A in galop en persoon B tussen H en C. Als beide voor de grote volte een halve volte links en een halve volte rechts doen (of andersom) passeer je elkaar op de x en kom je volgens mij wel uit.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel, haha.

Is het trouwens een zelfverzonnenproef? Of komt ie uit een boekje? Anders kan je misschien de proef hier plaatsen zodat we mee kunnen kijken?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:16

Als je bij E splitst, moet je of bij H en K, of M en F de S rijden. Anders moet er 1 iemand nog een hoek door als de ander al bij de letter is. Aangezien je gelijk een grote volte op wil, zou ik H en K doen, dan kom je voor de C en A uit.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:01

Ik zou denken dat er bedoeld wordt dat je meteen bij de H en K een halve volte halve baan inzet, dus ongeveer zoals je zou toerijden naar het afwenden bij A en C. Dan rij je op de middellijn naar elkaar toe.
Daarna maak je nog een halve volte halve baan, zodat je weer op de hoefslag komt bij F en M, en dan ben je meteen bij de A en C waar je aan kunt springen in galop en de grote volte kunt rijden.
Zit dicht op elkaar maar volgens mij is het als je 'm een keer gedaan hebt wel goed te doen, het volgt elkaar wel logisch op.

Je galoppeert dan in tegengestelde richting, maar je komt dan onder X even samen en dezelfde kant uit. Dus het lijkt mij wel een mooie.

Maar zoals de letters nu staan klopt het volgens mij niet idd.

butengeweun

Berichten: 3652
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Door een S van hand veranderen in de hoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:08

als je aangalopperen de letters omgedraaid past het keurig. Heb je geen typefout gemaakt?

en wat moet je na aangaloperen? Want je rijd dan wel recht op elkaar af.