Paard tegen de teugel, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 09:51

Kendra; dank je voor je leuke reactie!

Ik ga beginnen met balkjes lopen aan de hand en als ik weer ga rijden, dan ook met rijden!

Anouk van Wellsaddle komt volgende week, zij heeft ook een groot assortiment tweedehands zadels :j Heb alleen maar goede recensies gelezen op Bokt over haar, ze is me ook aanbevolen door een bokker. Ben benieuwd.

Het is inderdaad geen topper, ze is inderdaad achter niet sterk en heeft ook niet een bijzonder goede rug. Daarnaast heeft ze ook een kleine bemerking (iets stijl voetje) waardoor ze nooit geschikt zal zijn voor het hogere werk. Niet gek dus dat ze verkocht is als recreatiepaard en ook voor die prijs. Ach ja voor mij is ze wel een topper :D als we straks kunnen rondhobbelen op L niveau ben ik allang tevreden.

Overigens vond de osteopaat dat wat ze heeft/had helemaal past in het plaatje van de bevalling, het was helemaal uit het boekje zei ze. Geeft mij ook rust dat er geen gekke dingen zijn :)

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:57

Wat een fijn nieuws Linde! Dat geeft heel veel hoop! Gelukkig maar dat je dit nu weet kan je vanaf hier weer langzaam opbouwen. Ben heel benieuwd hoe het over een paar mnd gaat met jullie!

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 20:09

proven02 schreef:
Wat een fijn nieuws Linde! Dat geeft heel veel hoop! Gelukkig maar dat je dit nu weet kan je vanaf hier weer langzaam opbouwen. Ben heel benieuwd hoe het over een paar mnd gaat met jullie!


:D

Inderdaad nu ik ook weet wat haar zwakke punten zijn dan kan ik er extra op letten en dat juist goed trainen

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 09:13

Toch maar er weer even opgeklommen om te zien hoe ze het deed en wat ik kon verwachten met het oog op dat woensdag de zadelmaker komt. We hadden 6 weken niet meer serieus gereden dus was erg benieuwd. En wat heeft de osteopaat goed geholpen :D ZO blij ben ik.

Ze loopt gewoon normaal nu, met lange teugel gewoon ontspannen en een normale houding i.p.v. neus hoog in de lucht. Wellicht herinneren jullie die foto op pag. 2 en anders raad ik aan eventjes te kijken, het is namelijk zeker de moeite waard om het enorme verschil te zien!

Uiteraard hebben we ook meer gedaan dan met lange teugel rijden. Heb weer even geoefend met de aanleuning. Soms protesteert ze even door achteruit te lopen, dan zeg ik streng haar naam en gaat ze weer naar voren. Ze heeft kleine stukken in de aanleuning gelopen wat ze heel erg moeilijk vindt, maar ik "praat" constant met haar dat ze het zo enorm goed doet en daar wordt ze heel enthousiast van en dat helpt haar. Uiteraard daarna belonen met lange teugel/minder druk waardoor ze ook prettig blijft lopen met haar hoofd +:)+
Osteopaat was ook erg tevreden om dit te horen. Equerna zit nog steeds niet optimaal in haar vel, haar hals kon niet in een keer behandeld worden omdat ze daar zo veel last van had/heeft. We hebben huiswerk van de osteo om te "stretchen" met de hals naar links en rechts en natuurlijk komt de osteo terug over 2 maanden, dan zal ze het waarschijnlijk nog beter doen.

Helaas alleen foto's van de momenten met lange teugel maar alsnog onwijs trots

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:18

Wat super Linde! Wat een verschil inderdaad! Blij voor jullie! Gaat helemaal goed komen als ik het zo lees!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:40

Like! Ik ben echt heel erg benieuwd hoe je paard loopt als alles weer klopt, zadel goed en hals nog een keer / rest ook behandeld. Volgens mij heb je een heel ander, blijer paard straks :)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 08:30

Leuke reacties proven02 en Hilary :)

Morgen komt de zadelmaker nog en dan kunnen we hopelijk lekker aan de slag gaan met trainen

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:20

Ik heb je een pb-tje gestuurd over de zadelmaker ..

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 13:36

Ik wil even een laatste update in dit topic plaatsen van hoe het nu gaat en iedereen bedanken voor het meedenken :)

Heb veel aan de reacties hier gehad en inmiddels loopt ze er ook veel en veel beter bij, overzichtje in dit topic:
[ITP] 3 maanden Equerna, van nul naar dressuurpaard in spe

We zijn hard aan het werk aan de dubbele longe en gaat supergoed! De eerste keren sloeg ze bijna achterover (dit is uiteraard overdreven) zo hoog trok ze haar hoofd op, maar paar weken verder en ze loopt na 5 minuten al heerlijk ontspannen in een mooie aanleuning (!!). We hebben ook een nieuw zadel en hoofdstel (Rambo Micklem). Hoofdstel reageert ze heel goed op, je merkt duidelijk dat ze het heel prettig vindt, begint nog beter het bit aan te nemen en zelfs een beetje te schuimen. Woensdag voor het eerst na lange tijd echt serieus erop gestapt, eerst los gemaakt aan de dubbele longe zodat ze al lekker los was en voor het eerst merkte ik hoe een fijn paard het is <3 Heerlijk soepel, begint bit ook onder het zadel aan te nemen en langzaam te zakken en heerlijk voorwaarts.

Het was even zoeken naar de juiste weg, maar die hebben we gevonden en ik hoop nog heel veel jaren van haar te genieten :D

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Paard tegen de teugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:41

Wat een fijn bericht! :D