Paard bokt in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Paard bokt in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:45

Ik kan zo van achter mijn laptop zonder video materiaal helaas niet zoveel zinnigs zeggen vrees ik. Het kan best iets psychologisch zijn; als je bijvoorbeeld gaat galopperen en al denkt 'oliebol zometeen gaat ze bokken' vertaalt dat zich inderdaad naar spanning in je lichaam, dus dat kan het best zijn. Als je haar niet hebt gelongeerd zit er bij haar ook nog wat energie. Ga je vrij snel nadat je opgestapt bent al galopperen? Misschien kun je proberen dat galopperen uit te stellen totdat je merkt dat ze helemaal van jou is en maak je dan pas de overgang?


Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:53

Special_Da schreef:
Castilja schreef:
Ik kan zo van achter mijn laptop zonder video materiaal helaas niet zoveel zinnigs zeggen vrees ik. Het kan best iets psychologisch zijn; als je bijvoorbeeld gaat galopperen en al denkt 'oliebol zometeen gaat ze bokken' vertaalt dat zich inderdaad naar spanning in je lichaam, dus dat kan het best zijn. Als je haar niet hebt gelongeerd zit er bij haar ook nog wat energie. Ga je vrij snel nadat je opgestapt bent al galopperen? Misschien kun je proberen dat galopperen uit te stellen totdat je merkt dat ze helemaal van jou is en maak je dan pas de overgang?


Ja, ik heb helaas geen beeldmateriaal. Vaak gaat ze eerst heel hard rennen en dan begint ze te bokken. Ik wacht toch meestal een halfuur met galopperen. We rijden haar eerst los en dan pas galopperen. Gisteren liep ze vanaf het begin heel gespannen, maar ik heb haar uiteindelijk toch ontspannen gekregen. En het moment dat ze aan mijn been was en dat ze los liep in haar mond heb ik pas gegaloppeerd, maar dan wordt ze plots heel hitsig gaat ze rennen en begint ze te bokken.


Ja het kan zoveel zijn.. Het kan een soort puberaal gedrag zijn, spanning die je 'doorgeeft', pijn lijkt me niet omdat ze het gedrag bij je vriendin niet vertoont, onzekerheid omdat ze meer sturing nodig heeft.. Ik kan het niet zeggen momenteel. Je instructie zal je vast en zeker goed op weg kunnen helpen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers