stijf paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 18:03

hallo,

mijn paard is altijd redelijk stijf :(
ik stap hem redelijk lang in 10-15 min en rijd hem dan wat los. hij is dan ook minder stijf ...
na het rijden stap ik hem ook uit 10-15 min maar de dag erna is hij terug heel stijf...

weten jullie hoe dit komt?
en weten jullie toevallig goede oefeningen om hem los te krijgen?

mvg groeten


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:09

Spieren hebben een stofje nodig om aan te spannen. Maar ook een stofje nodig om te kunnen ontspannen en de afvalstoffen af te voeren. Wat je zou kunnen proberen is magnesium citraat geven. Beginnen met een schepje per voerbeurt. En dan over twee maanden kijken of er verbetering is :j

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

cissy

Berichten: 19801
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:14

Ik zou eerst de oorzaak van die stijfheid willen weten voordat ik er allerlei supplementen in ga stoppen. Hoe wordt het paard gehouden, hoe oud is het paard, hoe rijdt de TS, heeft TS les, past het zadel, zijn tandjes ok, etc etc. Stijfheid kan meerdere oorzaken hebben.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:17

cissy schreef:
Ik zou eerst de oorzaak van die stijfheid willen weten voordat ik er allerlei supplementen in ga stoppen. Hoe wordt het paard gehouden, hoe oud is het paard, hoe rijdt de TS, heeft TS les, past het zadel, zijn tandjes ok, etc etc. Stijfheid kan meerdere oorzaken hebben.


Dit.
Zadel, gebit, fysio. Zeker weten dat er geen pijn is, dan onder begeleiding onder het zadel gaan dressuren.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:19

cissy schreef:
Ik zou eerst de oorzaak van die stijfheid willen weten voordat ik er allerlei supplementen in ga stoppen. Hoe wordt het paard gehouden, hoe oud is het paard, hoe rijdt de TS, heeft TS les, past het zadel, zijn tandjes ok, etc etc. Stijfheid kan meerdere oorzaken hebben.


Magnesium is een zout. Het kan dus helemaal geen kwaad. het teveel wordt uitgeplast. Het is een relatief goedkope oplossing om uit te sluiten of het door een tekort komt of dat er toch meer aan de hand blijkt te zijn.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 21:00

het gebit is inorde is overtlaatst nog na gekeken heb net een nieuw zadel dat ook gepast is etc ik krijg ook om de 2 weken les nu elke week :) alleen maar dressuurmatig (ik spring niet) en mijn paard is 14 jaar :) ik dacht ook aan magnesium te kort omdat hij heel veel plast/zweet

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:18

Misschien een keer een osteopaat laten komen?
Kan zijn dat hij ergens vast zit in zijn lichaam waardoor die wat stijver loopt.
En inderdaad beginnen met magnesium voeren, kan verder geen kwaad. :j


d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 21:54

NNikki schreef:
Misschien een keer een osteopaat laten komen?
Kan zijn dat hij ergens vast zit in zijn lichaam waardoor die wat stijver loopt.
En inderdaad beginnen met magnesium voeren, kan verder geen kwaad. :j


heb ik nog nooit laten doen eigenlijk :+ ik ga toch maar eens opzoek naar een goede osteo

Elisa2

Berichten: 36747
Geregistreerd: 31-08-04

Re: stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:17

Inderdaad eerst eens goed los laten maken, na laten kijken.

Magnesium kan sowieso geen kwaad om dat bij te voeren, vit e tekort kan ook stijfheid veroorzaken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers