Teveel achterin zadel

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:36

Floortz schreef:
Sizzle schreef:
Hij is erg diep en dat maakt hem voor jou te klein omdat je been nergens meer heen kan.

Dat dus. Dressuurzadels hebben een hogere lepel en minder zitruimte. Ga je verder naar voren zitten dan zit je schaambeen klem. Dit zadel gooit je naar voren vanuit de lepel, omdat je onvoldoende 'diep' kunt zitten. Bij een VZ in dezelfde maat zal het waarschijnlijk prima gaan, die zijn wat platter.
Of een grotere maat zadel kopen, of een VZ.
Maar vraag jezelf eerst af waar je het lekkerst in zit en wat het doel is.

Ben het met je eens..

Vind je paard op de foto van voor de blessure een stuk fijner lopen, daar heb je ook een bontje onder je zadel. Ben trouwens helemaal niet voor bontjes onder het zadel, een zadel hoort zonder bontje gewoon goed te liggen.

Ook vind ik op de fotos van nu het zadel best ver naar achter liggen, schoudervrijheid is natuurlijk belangrijk maar ik vind het te ver naar achter liggen.

Ik zou ook inderdaad voor een ander type zadel gaan en een goede zadelservice laten komen.
Vaak kun je je zadel gewoon inruilen en hoef je niets of een klein bedragje bij te betalen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie