Wijken

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:04

durkje2007 schreef:
Hey bokkers!

Ik en mijn fjord zijn wijken aan het leren. Het gaat opzich wel goed, maar de laatste tijd zit er geen vooruitgang in.

Het probleem zit hem voornamelijk in dat ze meer op mijn handen dan mijn been reageert. Dus als ik een klein beetje stelling met de binnenteugel vraag en met mijn binnenbeen druk geef gaat ze nauwelijks een meter opzij.

Als ze opzij gaat neemt ze haar achterhand niet mee, dus ze draaft eigenlijk normaal naar hoefslag. En ik heb geprobeerd om haar dan te helpen om een klein tikje tegen haar kont te geven. Alleen merk ik dat ik dan geen mooie stelling meer kan vragen.

Ook doe ik vaak oefeningen zoals voltes kleiner en weer groter maken alleen met beenhulpen, en dat gaat de laatste tijd veel beter.

En ik vroeg me dus laatst af hoelang we al met wijken bezig zijn, blijkt dus dat we al bijna een half jaar met hetzelfde probleem struggelen!

Ik hoop dat iemand tips heeft

Groetjes!

Loopt je fjord wel voldoende nageeflijk? want als dat niet zo is dan kun je de schouder niet goed begrenzen en dan krijg je dit soort dingen dus.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie