Paard loperig en druk in buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:29

Hoi, ik heb niet heel veel tips maar wel een paar dus ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik heb dit ook gehad met mijn vorige verzorgpaard. In de binnenbak was hij super braaf en rustig maar buiten leek hij een heel ander paard te worden. Daar was hij schrikerig en loperig.

Bij mij heeft het geholpen om ervoor te zorgen dat in de binnenbak alles goed gaat en zodat we er allebei vertrouwen inkregen. Daarna ging ik bijvoorbeeld alleen even in de buitenbak uitstappen als het gewoon goed ging. Ook ging ik vaak even buiten in de bak een paar rondjes wandelen en dan ook vooral veel langs bepaalde hoeken of plekken wat hij tijdens het rijden eng vindt. En grondwerk werkte ook goed :)

Wat ik wel merkte is dat hij buiten veel meer gespannen was als het weer bijvoorbeeld wat slechter was. Als het hard waaide dan was hij veel loperiger dan als de zon scheen.

Het ligt er wel aan wat er voor je paard werkt. Bij mijn verzorgpaard hielp het goed als we rustig aan deden en begonnen met kalm stappen maar misschien werkt het voor een ander paard beter om gelijk aan het werk te gaan, dat is misschien even uitproberen.


paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard loperig en druk in buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:38

Oh ja, ik werd zelf ook onzeker omdat ik bang was dat hij er dus vandoor zou gaan. Ik moest er goed opletten om rustig en zelfverzekerd over te komen zodat mn paard niet onzeker zou worden van mij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers