Paard is te dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LisaSp

Berichten: 29
Geregistreerd: 04-01-17

Paard is te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 11:23

Hallo Bokkers,

Mijn lieve Fudge is 8 mei bevallen van een prachtig hengst veulen. Nu heeft ze alle tijd gehad om lekker bij te komen en beginnen we nu weer met longeren en rijden. Moeders (Fudge) is echt onwijs dik geworden, het lijkt wel of ze weer op 't end is van de dracht :')..
Fudge is in de zomermaanden sowieso sneller rond, als zij alleen al naar vers gras kijkt groeit haar buik al, ondanks dat ze dan gewoon dagelijks loopt.
Op het moment krijgen de paarden onbeperkt hooi.. ze gaat (hopelijk) in September verhuizen en dan wordt ze 's avonds en 's ochtends gevoerd.
Mijn vraag aan jullie; hoe kan ik haar op het moment het beste trainen? Zo dat haar buik weer een buikje wordt *\o/*


LisaSp

Berichten: 29
Geregistreerd: 04-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 11:44

djuulsie schreef:
Ik zou er momenteel even niet te veel aan doen, een veulen aan de voet kost haar enorm veel energie, dus einde van het zomerseizoen zal ze een stuk minder dik zijn.


Het kost haar inderdaad energie, dat weet ik. Maar door het niks doen heb ik het idee dat de buik met de dag groeit en ze er ook last van heeft tijdens het lopen..


LisaSp

Berichten: 29
Geregistreerd: 04-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 12:20

Sintara schreef:
2x per dag voeren is voor een paard al snel te weinig, tenzij ze het bijna niet op krijgen maar dat is voor jouw paardje ook geen geweldige keuze denk ik :) .

Kan ze niet op armer hooi?


Voorheen kregen ze altijd 's ochtends en 's avonds hooi & dan niet weinig, maar veel. Heb ook op een pensionstal gestaan waar ze super weinig kregen, dat ik er zelf steeds wat bij gaf. Wij geven liever wat te veel dan te weinig :)

LisaSp

Berichten: 29
Geregistreerd: 04-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 12:22

djuulsie schreef:
Hoe reed je haar voor de dracht? Buiten, in de bak? Je kan het best wel weer oppakken, maar zou niet extra hard of zwaar gaan trainen.


Beide, maar gewoon lekker recreatief en vaak in de week. Dat wil ik gewoon weer rustig oppakken, maar heb het idee dat haar buik in de weg zit..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Facebook en 50 bezoekers