Paard negeert af en toe stuurhulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paard negeert af en toe stuurhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:07

Bij dat soort grapjes pak ik meestal direct door. Ik vraag het eerst lief, licht, en dan nog een keer wat duidelijker, als hij dan kiest om me te negeren krijgt hij een beste schop / teugelhulp. Ook om hem te leren dat dat niet de afspraak is. Is simpelweg ook gevaarlijk bij het buitenrijden. Als hij zelfs daarop niet reageert en je zere armen/benen krijgt, dan zou ik een martingaaltje ofzo omhangen. Veiligheid boven alles!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:10

Foute qoute, zie bericht verderop
Laatst bijgewerkt door troi op 19-07-18 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:12

MarritdeG schreef:
Ik heb gelukkig nooit zere armen of benen. Stomme is dat ik me heel snel schuldig voel...


Dat zou nog best eens er mee te maken kunnen hebben. Door schuldgevoel zal je vermoedelijk niet snel en adequaat doorpakken waarmee je ruimte geeft voor dit slechte (gevaarlijke!) gedrag en als je niet oppast wordt dat steeds erger en lig je straks ergens op een snelweg omdat paardlief daar zin in had! Liever wat te streng hoor, zeker op buitenrit. En misschien voelt dat zielig maar daarmee houd je hem op termijn ook gezond, snelweg toestanden zijn voor paard ook niet zo goed..

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:50

MarritdeG schreef:
troi schreef:

En misschien voelt dat zielig maar daarmee houd je hem op termijn ook gezond, snelweg toestanden zijn voor paard ook niet zo goed..


Heb je zeker gelijk in! Kan je me iets meer vertellen over hoe jij dat ziet 'snel en adequaat doorpakken'?


Met de teugel echt doorvragen (in het extreemste geval de kop echt opzij trekken), of een tik met de zweep / prik met spoortje.

Kijk ik ben groot voorstander van een goede band met mijn paard en geef hem ook erg veel ruimte om suggesties te doen en vaak genoeg volg ik zijn suggestie ook op, paard is namelijk knap slim en vaak verstandig. Maar wel binnen een veilige relatie waarbij als het er op aan komt hij doet wat ik zeg, wederom voor de veiligheid.

En dat is altijd work in progress en dat moet je blijven herhalen en herhalen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 16 bezoekers