Stapoefeningen voor blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IslaJaira
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-07-18

Stapoefeningen voor blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 10:50

Door een peesblessure mogen wij een half uurtje per dag stappen. Nu vind ik het wel fijn om weer iets aan de bespiering van mijn paard te werken, zoals buik, rug en bil spier en vroeg ik me af of jullie nog leuke oefeningen of figuren wisten om te rijden. Zodat het voor mijn paard ook wat interessanter wordt dan alleen rondjes stappen. Zijwaardse gangen mogen niet.
Bedankt alvast!

Groetjes Isla


IslaJaira
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 10:57

Wij zijn al wel in een verder stadium van de blessure. We hebben al meerdere echo’s gehad en hebben ook al 8 weken mogen draven, opgebouwd tot een half uur. Ik wil ook niet al te gekke dingen gaan doen ofso, maar wil het wat interessanter maken voor het paard.
Verzamelde stap / middenstap / halsstrekken zijn inderdaad ook leuke dingen om het af te wisselen.
@Elisa2

IslaJaira
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Stapoefeningen voor blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 07:56

Mijn paard is net genezen van een hoefzweer. Deze zat erg diep en de lederhuid is toen naar buiten gekomen en dat moest weggesneden worden. Ze heeft hierdoor 1,5 week op de kliniek gestaan en toen het dicht genoeg was mochten we alleen een half uur stappen op het harde, mocht ze niet op zand ivm de druk op haar zool. Omdat ze dus zo lang heeft stilgestaan moeten we de draf nu weer opbouwen. Elke week met 5 minuten erbij


IslaJaira
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 08:23

Dat is goed idee, nog niet aan gedacht! Bedankt voor alle reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers