Dressuur met een recreatiepaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Dressuur met een recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 13:19

Hallo iedereen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een paardje dat altijd recreatief gereden is, te gaan trainen in de dressuur.

Ik heb namelijk een 8-jarige Cruzado merrie. Bij haar vorige eigenaar heeft ze als wandelpaard gediend (westerngericht). Ik maak nu ook enkel buitenritten met haar, wat ze heel leuk vindt.

Omdat ik het rijden in de bak wel mis, en ook het rijden van oefeningen/ trainen, vroeg ik me dus af of ik haar hierin nog zou kunnen trainen? Ze is niet gewend om te rijden met contact op de teugels, ze kan dus ook niet nageven, ruggebruik, achterhand...

Natuurlijk ga ik eerst kijken of ze het wel fijn vindt om in de bak te rijden! Ik wil enkel nagaan of het mogelijk zou zijn of niet!

En Ik verwacht natuurlijk niet dat ze plots een dressuurpaard wordt, maar zou de basis aan te leren zijn? Graag jullie ongezouten mening :)



Alvast bedankt



Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Re: Dressuur met een recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 14:12

Bedankt voor jullie antwoord! Ze is inderdaad een kruising, maar ik weet niet precies tussen wat... Hebben jullie ook tips hoe ik het best kan starten met de training? Welke oefeningen kan ik doen? Ikzelf heb geen ervaring met het trainen van jonge paarden. Ik heb altijd ervaren paarden gereden..
Hoe begin je bijvoorbeeld met het contact op de teugels? Kan ik haar beter eerst laten wennen aan de rijbak ? Eventueel eerst longeren met een bijzet of is dat helemaal geen goed idee? Ik weet dus helemaal niet hoe ik hieraan moet beginnen..

ik denk dat ik alvast op zoek ga naar goede begeleiding. Maar alle tips zijn hier welkom!

Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 18:53

Afbeelding

Ik probeer een foto van haar te plaatsen maar weet niet of het gelukt is. Nu zou ik wel graag weten wat haar afkomst is iemand een idee?

Ik ga zeker en vast les nemen!

Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 19:44

Ik heb geen les met haar aangezien we enkel buitenritten maken. Maar ik ben wel van plan les te volgen indien we in dit verhaal verder gaan.

Het probleem is dat ik inderdaad geen groot talent ben. Ik kan een goed beleerd paard correct rijden met de juiste hulpen, maar ik heb geen idee hoe ik haar dit allemaal zelf moet gaan aanleren.

Iemand al een ideetje wat voor kruising ze is , als jullie de foto kunnen zien

Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:16

Bedankt voor de tips! Ze werd overigens ook niet echt western getraind denk ik, maar de vorige eigenaar wou met haar aan Cutting ofzoiets doen. Dat is iets met koeien, maar ze had bang van de koeien en daarom werd ze verkocht

jammer dat niemand me kan zeggen wat voor kruising ze is

Nikipoe_25
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:25

Dorine, wat bedoel je met. Ze trappen hun paard van de achterhand af?
Ik snap wel dat voorwaarts rijden bij mijn paardje hier niet zou gaan werken, ik denk dat ze gewoon in paniek zou wegvluchten, zeker in combinatie met druk op de teugels...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sjors050 en 11 bezoekers