Nieuw project kopen?

Moderators: SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:38

Dit paard zou ik alleen kopen als je het voor het paard doet. Dus als je de tijd en het geld erin wilt steken om haar door de medische mallemolen te halen, het geduld hebt om met inieminie babystapjes van nul te beginnen met inrijden en als je het op tijd kan aanvaarden wanneer dit paard toch niets meer gaat worden dan een grasmaaier.
Als je 1 van die 3 dingen niet meteen ziet zitten, dan zou ik het paard laten staan.

Zo "simpel' is het dilemma eigenlijk.

Gini

Re: Nieuw project kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:39

Goh, als je kijkt vanaf verkoper kant, snap ik het wel. Eerst wordt er gevraagd om het dier wat meer door te trainen en de volgende keer dat potentiële koper komt wordt er gevraagd om de wolfskiezen voor verkoop te laten trekken of de prijs naar omlaag bij te stellen. Ik zou daar als verkoper ook niet zo heel happig op zijn. Je verkoopt het paard in de staat zoals die is. Wolfskiezen zijn geen gebrek.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:58

Berriepi schreef:
Gini schreef:
Goh, als je kijkt vanaf verkoper kant, snap ik het wel. Eerst wordt er gevraagd om het dier wat meer door te trainen en de volgende keer dat potentiële koper komt wordt er gevraagd om de wolfskiezen voor verkoop te laten trekken of de prijs naar omlaag bij te stellen. Ik zou daar als verkoper ook niet zo heel happig op zijn. Je verkoopt het paard in de staat zoals die is. Wolfskiezen zijn geen gebrek.

Als verkoper wil je het paard toch verkopen? Dit paard was niet geheel verkoopbaar en verkocht zichzelf in ieder geval niet. Wil je dat het dier dan niet naar een handelaar gaat of dat je geen geïnteresseerden krijgt, zul je hierin lijkt me zelf ook moeten investeren, in ieder geval in tijd.

Klopt, maar dan gaat de prijs juist omhoog. Ik kan me voorstellen dat de initiële vraagprijs aangepast was aan het paard. Als ik een paard te koop zou hebben dat bokt en steigert van zodra iemand op de rug zit, dan weet ik ook dat ik niet dezelfde prijs kan vragen als bij een goed getraind wedstrijdklaar paard. Als een koper dus verwacht dat ik het paard verder train en/of medisch behandel totdat het een goed berijdbaar paard is, dan hangt daar juist een prijsverhoging aan vast.

Nu, dat wil niet zeggen dat ik jouw punt niet snap en misschien had ik wel hetzelfde gedaan/gevraagd, maar ik zie in waarom de verkoper niet zo happig is om nog veel tijd en geld in een paard te steken voor een bepaalde koper. Dan maar zelf houden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 12:16

Ik heb ook nergens beweerd dat er een causaal verband is tussen wolfstandjes en gedrag. Maar het paard wordt aangeboden zoals die nu is met de vraagprijs zoals die nu is. Als jij wilt dat de verkoper eerst van dit paard een braver paard maakt door door te trainen en/of mogelijke belemmeringen uit te sluiten (wat wolfstandjes KUNNEN zijn), dan gaat de waarde van het paard omhoog natuurlijk.

Ofwel koop je een project ofwel koop je een braaf paard. Een project eerst laten doorrijden door de verkoper en dan dezelfde prijs ervoor willen betalen is natuurlijk ook niet hoe het werkt. De definitie van een "project" is dat je er als koper nog handenvol tijd en geld in moet steken voordat het terug op de rit is (als dat ooit al kan, projecten houden af en toe ook verlies in). Dat is meer wat ik wil zeggen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie