Pony correct leren nagefelijk te laten rijden (hoe?)

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

YB_VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:58

Citaat:
Ik rijd de schouder binnenwaarts met licht been aandrukken en een beetje wending in 1 hand. Niet te ver van de hals en kneepjes.

Wat bedoel je precies? Welk been leg je aan (binnen of buiten) en wat doe je precies met welke teugel (binnen of buiten)? Bij het rijden van schouderbinnenwaarts hebben namelijk beide handen en beide benen een functie.

Ik denk inderdaad dat een goede instructrice erg belangrijk is. Nagefelijkheid en andere dressuurmatige oefeningen zijn geen dingen die je kunt leren uit een boekje of door naar andere mensen te kijken (dit kan althans wel helpen als extra kennis, maar niet hoe je het leert), maar dit moet je meer 'voelen'. Het is belangrijk dat deze oefeningen correct worden uitgevoerd en ook daadwerkelijk iets toevoegen aan de training inplaats van 'het ziet er zo mooi uit'. En als het paard te diep loopt, vanuit achteren goed voorwaards rijden (klinkt een beetje gek :') , een actieve achterhand zodat hij niet achter het bit gaat lopen of juist hangen)
Laatst bijgewerkt door YB_VD op 19-02-18 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

YB_VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:12

Citaat:
Dat is natuurlijk zeker waar. Het punt is alleen dat ik daar geen geld voor heb. (Nooit gehad ook)
Vandaar dat ik mezelf dingen ben gaan aanleren. Maneges en leraren in de buurt zijn er, alleen kosten belachelijk veel geld en geven niet les op het niveau waar ik op zit. Naar mijn mening is het: trekken!! Hardere tik!! Nog een keer!! Been been been!!!
En dit is gebeurd bij elke leraar of manege waar ik ben geweest...
Vandaar

Ik snap dat geld een issue kan zijn, maar het is uiterst belangrijk bij dit soort oefeningen dat ze correct uit worden gevoerd. Is er niemand op stal die jou kan begeleiden of in ieder geval even kan meekijken?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie