Paard pakt vreselijk vast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:01

AmyPony schreef:
Echter doet ze bitloos wel uitstekend, maar heb ik het probleem dat ze tè ontspannen is en ik uiteindelijk 40 kg paardenhoofd in mijn handen draag verbonden door teugels. :) dus bitloos is niet echt de beste optie. Op buitenrit hou ik dr bitloos niet zo snel is ze buiten, terwijl ik haar normaliter op buitenrit voortdurend aan moet sporen.


Ik denk dat je hier iets door elkaar haalt. "Ontspannen" is niet het hoofd maar laten hangen, ze valt, zoals ik het hier lees, juist veel meer op de voorhand zonder bit. Oftewel, je mist bitloos helemaal je aanleuning.

Ik zou ook gaan voor een goede fysiotherapeut of osteopaat. Sluit eerst uit dat het iets fysieks is, juist omdat je zo aan het werk bent gegaan met haar.

Uit foto's die je in andere topics hebt geplaatst lijkt het ook alsof ze qua rug veranderd is sinds je haar hebt. Misschien is je zadel na laten kijken ook geen overbodige luxe.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:30

AmyPony schreef:
Ze heeft in december een gloednieuw zadel gehad.
Ik zal eens een osteopaat laten komen.


Heb je daarna ook het zadel nog katten controleren? De zogenaamde 20u controle bij een splinternieuw zadel?
Bij mijn beide paarden is trouwens ook de zadelmaker vaak geweest toen ik ze net had. Juist omdat ze veel veranderen moet je regelmatig je zadel na laten kijken. Wat een maand geleden nog goed lag kan nu aangepast moeten worden.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:59

@unleash dat gedrag wordt door ons bestempeld als klieren, voor paarden is enblijft het een uiting. Dan wel van dominantie, dan wel van een ongemak of iets heel anders. En of dat ongemak nou een niet goed passend zadel is of een hengstigheid die in de weg zit weten wij niet zo 1-2-3. Maar om het gewoon af te schuiven als geklier vind ik wat kort door de bocht.

Zoals ik het lees: paard is steeds moeilijker te rijden, tandarts komt en trekt wolfskiezen. TS wil graag snel weer met bit rijden en mag dit na 1 week weer. Doet dit ook, en paard blijft niet goed te rijden.(staat in andere topic van TS) Dus... Misschien toch nog steeds last van de wondjes waar de wolfskiezen hebben gezeten? Of tandarts heeft iets over het hoofd gezien?
Het bitprobleem lijkt mij secundair aan de tanden/tandartsbezoek. Maar of de tanden het enige probleem waren waardoor paard niet meer goed te rijden was is natuurlijk de vraag...

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Paard pakt vreselijk vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:54

Ze is verbeterd in die zin dat ze er niet meer zo scharminkelig uit ziet. De rug zie ik echter nog weinig verschil. Als je de bovenlijn op foto 2 en 3 vergelijkt zie ik nog steeds die knik voor het bekken.
Fijn dat het rijden beter ging. Je hebt haar nog relatief kort, misschien moet je gewoon iets meer tijd voor alles nemen? Paardje zal best moeten wennen aan haar nieuwe leven. En ja, dat kan er best na een paar maanden pas uitkomen.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Paard pakt vreselijk vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:02

Als ik jou was zou ik niet alles tegelijk willen doen omdat iedereen hier wat anders zegt. Zet voor jezelf op een rijtje wat voor jou belangrijk is en waar je mee wilt beginnen.
Ik zou zelf kiezen voor osteopaat, zadelmaker en dan naar het voer kijken. Voer je trouwens hooi of kuil? Begreep dat het kuil daar de laatste tijd te wensen over laat, dus misschien is dat nog een optie.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers