te hard lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: te hard lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:58

Hij heeft nog niet geleerd ontspannen te lopen. Dat is best moeilijk, want meestal moet het vlot en 'aan de teugel'. Vooral voorwaarts neerwaarts gaan oefenen; en dan is de snelheid er ineens uit en kun je vanuit ontspanning verder werken aan een normaal tempo.


Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:00

wesjewhister schreef:
ja hij loopt in manege lessen en hij moet met elastieken rijden. :( het liefst rij ik namelijk zonder elastieken en als ik hem dan ook zonder rij doet hij het ook heel goed. en ja wat voor elastiek het is ik heb geen flauw idee ik weet alleen dat ze door het bit heen zitten en dan onder de singel door en dan weer vast aan het elastiek, hij wordt zo voor mijn gevoel nageeflijk gedwongen te lopen


Je ziet het heel goed.
Nageeflijkheid moet gegeven worden (daarom heet het ook zo) en dat mag een ruiter niet nemen, ook niet met elastieken.
Erg slecht van de manege dat ze het afdwingen met continue druk op het bit. Zo verknal je paarden en leren ze niet hun lichaam goed te gebruiken om de ruiter te dragen. Dat blijkt wel uit je verhaal...

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:27

Janneke, om volledig te zijn zou je ook moeten reageren op:
Citaat:
als ik hem dan ook zonder rij doet hij het ook heel goed

Die zin heb ik dan ook beslist meegenomen in mijn reactie... ;) Als het (net ingereden) paard geen vluchtgedrag zou vertonen met de elastieken zou het anders liggen. TS merkt wel degelijk verschil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers