Jong paard moet veel lopen?

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 14:59

jonge paarden moeten veel lopen, ja IN DE WEI!!
heb zelf net een 3 jarige ingereden, daar zit ik sinds +/- 2 maanden op, maar inderdaad bijna iedere dag rij ik haar, maar ik longeer haar niet van te voren en de eerste 3 weken heb ik er per keer 15 minuutjes opgezeten! beetje gestapt en wat gedraaft, veel overgangen, zodat ze weet wat het betekent om in de bak te lopen met iemand op haar rug&de hulpen leert kennen, en dan na het rijden stapte ik nog een paar keer op en af en binnen 20 min stond ze weer lekker in de wei!zo bleef ze het leuk vinden!

nu rij ik haar 3 of 4 keer per week, hangt van t weer af en hoeveel tijd ik heb, en dan rij ik een goed halfuur en moet ze al wat harder werken, ze pikt alles heel snel op dus dan verwacht ik nu van haar dat ze alles ook wat netter en beter doet, dus als ik een hulp geef verwacht ik een reactie, de eerste maand was ik nog wat vriendelijker zodat ze er eerst wat aan kon wennen, maar nu wordt ze redelijk intensief gereden en ze blijft het leuk vinden.

wil je een jong paard verpesten, ga er dan iedere dag heel lang opzitten en alleen maar stappen, vraag na een maandje van zo'n paard dan eens of ie wat harder wil werken, gegarandeerd heb je dan een 'meningsverschil' met dat paard, want die wil niet werken, die is liever lui dan moe!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie