vraagjes!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 22:47

tja, ik heb Killian nog niet zo lang en ik heb amper kunnen rijden omdat hij steeds kreupel was maar ik doe volgende week toch mee aan de Almelose ruiterdagen(al verwacht ik er niks van!!!)daar had ik me nml. al voor ingeschreven, de dierenarts zei ook dat ik ook gewoon mee kon doen want de hoefzweer is nu eindelijk over!!!maar...nu heb ik een paar vraagjes(sorry, misschien heb ik er een paar al gesteld?)het rijden gaat nml. voor geen meter!!(aan de teugel lopen doet ie wel vrij redelijk)ik rij wel gewoon in de B maar toch...(hij heeft nog wat foutjes)
vragen:
*hij valt soms zomaar uit de galop en doet hij zn hoofd omhoog, houd zn bit vast en gaat rennen, wie weet wat ik hieraan kan doen?
*hij dribbelt soms in stap,
*pakt de ene dag rechts vast en dan weer links,
*springt soms aan in de verkeerde galop,
*wil niet halsstrekken,
wie kan mij helpen? bedankt!! en....ik vind t echt eng die hele week wedstrijden!!
maar,ja t is zoiezo een goede oefening maar punten zal ik niet scoren aar met jullie hulp gaat t misschien iets beter!!
en...ik heb wel een instructeur(heb ik pas 2 lessen van gehad maar die is op vakantie, o,ja en die zegt dat t verzet is en dat hij gewoon verkeerd is aangereden, hij zegt dat het wel goedkomt maar dat het tijd nodig heeft!!?)heeft iemand nog tips?
groetjes monique.


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 23:00

tja, ik doe gewoon mee omdat ik me een tijd geleden al had opgegeven maar daarna voorlopig geen wedstrijden eerst maar goed trainen!!! en tja, t kan geen kwaad t is oefening!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 21:14

pril, ik vind dat je een beetje raar reageert!!! ik vraag om advies en niet comentaar waar je me nog dieper mee de grond inboort!!!mn instructeur en mijn dierenarts vinden het nml. wel verstandig dat ik meedoe!
ten eerste voor oefening en ten tweede moet hij zoveel mogelijk lopen en tja mijn paard is geen streskikker dus stres zal hij niet echt hebben!! Verder zegt(en vind ik zelf ook)dat het gewoon een goede oefening is en tja, de B staat niet voor supergoed dressuurrijden en daarbij verwacht ik er verder niks van!!!
en....vandaag ging hij toevallig wel heel goed!EN...IK STOOM HEM NIET KLAAR VOOR DE WEDSTRIJD WANT ik verwacht zelf ook niet dat dit zo verholpen is want ik weet dat t een tijd kan duren!!!maar ik mag toch wel hulp vragen!!!?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 21:23

en...welzijn van een paard vind ik ook heel belangrijk!!!en ik ben niet ongeduldig,ik heb namelijk advies gevraagd aan ervaren paardenmensen en die zeiden dat ik gewoon kan gaan(en die kennen mn paard een beetje).
dus ik weet dat ik en Killian nog niet perfect een proef neer kunnen zetten maar proberen is toch niet erg en daarbij zie ik die wedstrijden als een ondertdeel van onze training!!!
daarbij hou ik echt in mn achterhoofd dat de basis nog niet helemaal goed is en ik niet veel van hem mag verwachten! en ik weet dat het nog een tijd zal duren voor de basis perfect is maar ik heb er alle vertrouwen in dat t goedkomt!!o,ja heleboel mensen vinden Killian wel goedlopen(netjes) maar zelf vind ik dat niet deels ook omdat ik zo onzeker ben!!

Ik hoop gewoon dat we wat aardiger op elkaar kunnen reageren!!


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 09:33

oke, pril dank je, en ik heb echt het beste met mijn pony voor!!
Laura, ik heb een instructeur maar die is de laatste tijd veel weg dus kon ik haast nooit les krijgen, wat ik wel graag wilde!!(de rest van de instructeurs bij ons op de manege zijn niet gediplomeerd dus daar heb ik denk ik niet zo veel aan, iamand van buitenaf laten komen mag niet en ik heb geen trailer dus kan ik ook jamergenoeg niet naar een andere instructeur toe)en...ik had zoiets misschien zijn er hier mensen die e een beetje kunnen en willen helpen!!
en...wat ik al zei, ik verwacht niks van die wedstrijd en het is gewoon een goede oefening voor ons allebei!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 09:37

en...ik weet ook dat ik nog veel met hem moet trainen!! hij is al bijna 10 maar mijn instructeur zegt dat hij verkeerd is aangereden, dat komt heus goed maar dat heeft tijd en training nodig en dat weet ik ook wel!!maar misschien hadden jullie nog wat tips!!?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Willemiens en 50 bezoekers