[INFO] Aan de teugel

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:30

Ik zou ook graag om tips willen vragen. Ik heb al aardig wat pagina's doorgelezen intussen en heb toch nog iets wat mij niet duidelijk is. Ik heb een nieuw paard welke een aantal jaren geleden M1 dressuur heeft gelopen maar op dit moment niet fijn in de aanleuning is. Zij drukt graag haar rug weg en is erg hard in de hand. Vooral stelling is erg moeilijk. Ze is niet recht en loopt dus de ene kant om erg naar buiten met stelling en de andere kant tegenovergesteld. Hoe krijg je een rechtgericht paard in fijne aanleuning zonder te trekken en duwen?

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Calimero_

Re: [centraal] Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:22

Ja maar hoe krijg je hem voorwaarts neerwaarts en recht is vooral de vraag?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:19

Klopt, zo simpel vind ik dit ook nog niet. Met een rijden goed rechtstellen zeg je. Ja leuk, maar hoe doe je dat?

Les in werken aan de hand zou ik graag aan beginnen maar hier boven in Friesland heb ik nog niks kunnen vinden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:20

c_alsemgeest schreef:
Een paard goed voorwaarts en neerwaarts rijden op de goede manier... dus recht, met ruggebruik en een geactiveerd achterbeen is toch best wel wat. Je ziet vaak genoeg mensen die daar best wat moeite mee hebben om dit goed te begeleiden bij een paard. Vaak wordt het te diep/rond... weggedrukte rug of een duikboot effect in het begin. Je moet wel heel goed aanvoelen welke energie je er van achter in moet hebben en hoe je het op een juiste manier aan de voorkant begrenst/ermee werkt. Zo simpel is het imo niet voor iedereen. :)

Dat bedoel ik dus. En nu heb ik 'vroeger' ook vooral geleerd met vrij harde en dwingende hand te rijden en wil dat nu dus anders doen. Dat is nog niet zo makkelijk met een paard die ook zo gereden is.

Calimero_

Re: [centraal] Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:55

Dankjewel voor je bericht, dat geeft me goede hoop! Ik ben me zeker heel bewust en denk dat het met veel geduld het ook wel goed moet komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie