Waarom is een cap zo belangrijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rij jij het meeste met of zonder cap?

Poll eindigt op

Met cap
128 (89%)
Zonder cap
7 (4%)
verschillend
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 143


quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 09:56

Hoi allemaal ,

Ik ben sinds deze week begonnen met me eigen YouTube kanaal. Ik wilde eerst beginnen met mijn ongeluk om jullie allemaal beetje duidelijk te maken wat er allemaal kan gebeuren als je geen cap op heb en al heb je de braafste paard zoals ik het kan alsnog! Dit filmpje is een waarschuwing het is natuurlijk je eigen keuze als je het wel of niet doet.

https://youtu.be/yGeCnN7OFI0

Let alsjeblieft niet op mijn uhm momenten ik had het er erg zwaar mee om dit te vertellen tegen jullie , ook al heb ik het al 1000x verteld vind ik het alsnog heel moeilijk.

Ik hoop dat jullie na dit filmpje wat opsteken en misschien zelf altijd met cap gaan rijden. Wil je zelf gewoon zonder cap rijden? Prima eigen keuze niks moet alles mag.

Ook staat er sinds gister een update over hoe het met mijn gaat.

Wil je meer over mij en me paard weten abboneer dan snel binnenkort komen daar meer video's over!!


Groetjes Quincy&Desi

Royhafje
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-06-17

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:11

Bedankt voor het delen van je verhaal! Wat een vreselijke ervaring..

Echt heel erg tof dat je je nu inzet om de cap te promoten!

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:12

Royhafje schreef:
Bedankt voor het delen van je verhaal! Wat een vreselijke ervaring..

Echt heel erg tof dat je je nu inzet om de cap te promoten!


Zeker weten!! Iedereen moet dit lezen en dan nadenken ga je daarna alsnog zonder cap rijden prima eigen keuze maar denk altijd goed na!!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:26

Ik vind het een goede video. Het is aan het begin niet helemaal duidelijk dat het om een waarschuwing gaat om vooral een cap op te doen. Het lijkt eerder een video om te vertellen wat jij hebt meegemaakt maar als je de hele video kijkt is de boodschap een hele goede.

Ik zelf ben wat betreft een cap een harde: als je bewust zonder cap rijdt want je hebt zo veel ervaring/paard doet nooit wat/whatever en je loopt wel wat op dan moet je niet zeuren. Jij hebt dan bewust het risico gelopen terwijl je prima weet wat je had kunnen doen om de schade nog enigzinds te beperken. Ik vind de schade die ts heeft opgelopen al best heftig eigenlijk en die had nog een cap op ook. Tuurlijk, soms is de klap zo heftig dat de schade die je oploopt niet altijd te voorkomen is met een cap maar waarom onnodig risico lopen?

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 10:30

friendly schreef:
Ik vind het een goede video. Het is aan het begin niet helemaal duidelijk dat het om een waarschuwing gaat om vooral een cap op te doen. Het lijkt eerder een video om te vertellen wat jij hebt meegemaakt maar als je de hele video kijkt is de boodschap een hele goede.

Ik zelf ben wat betreft een cap een harde: als je bewust zonder cap rijdt want je hebt zo veel ervaring/paard doet nooit wat/whatever en je loopt wel wat op dan moet je niet zeuren. Jij hebt dan bewust het risico gelopen terwijl je prima weet wat je had kunnen doen om de schade nog enigzinds te beperken. Ik vind de schade die ts heeft opgelopen al best heftig eigenlijk en die had nog een cap op ook. Tuurlijk, soms is de klap zo heftig dat de schade die je oploopt niet altijd te voorkomen is met een cap maar waarom onnodig risico lopen?


Met het ongeluk had ik een cap op hoor maar als ik die toen niet op had dan had ik er nu niet meer geweest schade was groot en helemaal genezen zal ik niet dat zie je in video over hoe het nu gaat.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:38

Jeetje heftig zeg.

Friendly haar opmerking os volgens mij meer richting iedereen gericht ipv voor jou ts. Gelukmig had jij wel een cap op

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:38

Altijd een cap op, zonder cap vind ik gewoonweg dom, cap kan inderdaad levensreddend zijn.
Heb afgelopen jaren genoeg caps er doorheen gewerkt imv. zichtbare scheuren in de binnenkant door vallen, scheuren hadden dus waarschijnlijk in mijn hoofd gezeten zonder de cap op

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:39

Ik heb per ongeluk verschillend gestemd maar ik rijd altijd met cap.

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:01

Respect voor het doen van je verhaal en daarmee een waarschuwing voor ons. :j

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:27

Dit filmpje heb ik dus aan mijn kind laten zien , omdat er dus deze week een vraag kwam.
waarom nou dus daarom!! Ja het is warm, maar dat hoort er bij het is zomer.Dat wilt niet zeggen dat je dan je uitrusting maar weg mag laten met alle mogelijke gevolgen van dien!

bedankt voor je filmpje, nu kan een kind simpelweg ook de gevolgen zien voor het waarom en wat er gebeuren kan en hoe ver de gevolgen kunnen gaan! ;)

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 11:33

kwita schreef:
Dit filmpje heb ik dus aan mijn kind laten zien , omdat er dus deze week een vraag kwam.
waarom nou dus daarom!! Ja het is warm, maar dat hoort er bij het is zomer.Dat wilt niet zeggen dat je dan je uitrusting maar weg mag laten met alle mogelijke gevolgen van dien!

bedankt voor je filmpje, nu kan een kind simpelweg ook de gevolgen zien voor het waarom en wat er gebeuren kan en hoe ver de gevolgen kunnen gaan! ;)


Haha fijn dat het nut heeft haha ik wil iedereen op deze manier het duidelijk maken

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:48

Ik had het filmpje van het ongeluk pas geleden al op fb voorbij zien komen. Goed dat je andere hiervoor waarschuwd.
Maar hier altijd een cap op. Mijn dochter (12) is soms een nachtmerrie op stal, die spreekt andere er wel eens op aan als ze geen cap op hebben. Sommige vinden het leuk, maar zei zegt gewoon dat ze dom bezig zijn.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:13

Ik heb je filmpje niet gezien en dat ga ik ook niet bekijken.
Ik vind het waarom wel/ geen cap altijd zo belerend overkomen.

Ik reed vroeger altijd zonder cap, maar toen ik meedeed aan een wedstrijd moest ik mijn cap wel updaten. Heb een hele goede ventilerende en comfortabele cap genomen.
Helaas heb ik na die westrijd rijden moeten opgeven.

Zo nu en dan klim er ik nog eens op op, zonder zadel en zonder cap.
Ik heb zo lang zonder cap gereden dat het niet in mn gedachte op komt.
Vooral ook omdat ik alleen maar wandel en dan soms op de terugweg meelift op zn rug.

Toevallig laatst bewust mn cap opgedaan toen we gingen zwemmen, maar dat is echt eerder uitzondering dan regel.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:17

Ik vind het niet belerend. Het is iemands ervaring, denk dat wanneer je zelf in zo'n situatie zit je maar al te graag een ander behoed voor hetgeen dat zij hebben meegemaakt. Bedankt voor je filmpje! Ik reed altijd al met een cap maar ben nu extra blij met mijn Kep! Lekker veilig!

Wel vind ik het jammer dat je niet wilde delen om welke cap het nu precies ging. Dat vind ik dus wel belangrijk om te weten :-)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:23

Ik zei dat de ik de dicussie van wel/ geen cap belerend vind.

Niet de ervaring van TS ;)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:27

Onali schreef:
Ik zei dat de ik de dicussie van wel/ geen cap belerend vind.

Niet de ervaring van TS ;)




ahhh sorry! :+

Vronie

Berichten: 375
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:33

friendly schreef:
Ik zelf ben wat betreft een cap een harde: als je bewust zonder cap rijdt want je hebt zo veel ervaring/paard doet nooit wat/whatever en je loopt wel wat op dan moet je niet zeuren. Jij hebt dan bewust het risico gelopen terwijl je prima weet wat je had kunnen doen om de schade nog enigzinds te beperken. Ik vind de schade die ts heeft opgelopen al best heftig eigenlijk en die had nog een cap op ook. Tuurlijk, soms is de klap zo heftig dat de schade die je oploopt niet altijd te voorkomen is met een cap maar waarom onnodig risico lopen?


Dit dus. Ik ben het met je eens. En toch blijven er mensen zijn die zonder cap rijden. :?

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:42

Goede actie!

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 12:48

Zouden jullie het leuk vinden om op me kanaal te abboneren, in me beschrijving staat me insta daar kan je op de foto's zien welke cap ik gebruik. ik heb van die merk een nieuwe gekregen in de volgende video's die nog komen komende weken daar zie je de cap ook☺️

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:49

Joltsje schreef:
Jeetje heftig zeg.

Friendly haar opmerking os volgens mij meer richting iedereen gericht ipv voor jou ts. Gelukmig had jij wel een cap op

Oh als mijn opmerking overkwam alsof ik het persoonlijk bedoelde ts....sorry! Ik gebruikte jou alleen als voorbeeld en bedoelde het inderdaad algemeen. Ik vind het juist goed dat je een cap op had en aangezien er met cap al onherstelbare schade is, kan je van geluk spreken voor zo ver dat kan. Stel je voor dat je m niet op had... Je staat er ook best positief in lijkt het in het filmpje, zeker in het geval dat je weet dat het nooit meer 100% wordt. Dat vind ik ook erg mooi om te zien.

Edit: ik zie dat door het woord "jij" het over kan komen alsof ik het tegen ts heb. Maar met "jij" bedoelde ik "jij, de niet capdrager". Aangezien ts een cap op had gaat dat deel dus niet over ts. Maar mijn post loopt over van bericht naar ts naar algemeen waardoor dat wellicht onduidelijk was.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Waarom is een cap zo belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:11

Omdat dit topic meer is om een Youtube-kanaal te promoten en dit niet is toegestaan, plaats ik hier een slotje.