vraagjes!!!

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 06:37

Sorry hoor als ik een beetje banketstaaf overkom, maar ik vind persoonlijk dat je niets op een wedstrijd hebt te zoeken als zelfs de simpele basis niet onder de knie is. Paardrijden en trainen is niet iets wat je ff op 1 dag doet. Het is een heel proces. Iedere keer probeer je je rijden te verbeteren en als je op een gegeven moment denkt dat je alles wat gevraagd wordt op een bepaald niveau thuis netjes kunt uitvoeren dan is het tijd voor een wedstrijd om te zien of je daadwerkelijk goed getraind hebt met je paard.

Je zegt dat je amper met je paard hebt kunnen trainen vanwege een hoefzweer. Dat is dan erg jammer maar vind je niet dat het welzijn van het paard altijd op de eerste plaats hoort? Das dan jammer van die wedstrijd waar je je ongetwijfeld enorm op verheugd hebt, maar het is niet anders. door nu toch mee te doen moet je nog "ff snel" je paard klaarstomen. Maar de basisproblemen die jij hieronder beschrijft kun je onmogelijk ff snel in een paar dagen oplossen. Dan ben je je paard gewoon truukjes aan het leren en dat heeft niets met rijkunst te maken. Doordat je paard een tijdje uit de running is geweest zal de training geleidelijk aan weer opgebouwd moeten worden. Een wedstrijd hoort daar niet in thuis. Een wedstrijd betekent stress voor het paard en je zal toch wedstrijdmatig moeten gaan trainen. Als jij een tijdje een zere voet hebt gehad en daardoor weinig hebt gedaan ga je toch ook niet aan een atletiek wedstrijd meedoen? En als je dat nou wel zou doen, fijn, jouw beslissing. Maar een paard mag niet beslissen, dat doe jij voor hem. Laat alstjeblieft je paard niet de dupe worden van jouw ongeduldigheid.

enne....ik denk niet dat jury`s echt blij zijn als ze "weer" eens zo`n ruiter in de ring hebben die de basis totaal niet voor elkaar heeft.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:56

Monique, gelukkig heb ik je verkeerd begrepen dan! Maar ik kreeg een beetje het idee dat je perse naar die wedstrijd wilt terwijl je pony er eigenlijk helemaal niet klaar voor is. Op zo`n computerschermpje is het nou eenmaal moeilijk om de juiste situatie in te schatten. Voor de problemen die je nu hebt met je pony heb ik helaas geen kant en klare oplossingen. Het is een kwestie van trainen en naar mate je training vordert zal dat allemaal beter worden. Het klinkt alsof jouw pony nog wat gespannen is (dribbelen in stap) en nog niet echt in balans en over eigen benen loopt (niet willen halsstrekken, verkeerde galop, uit galop vallen, hoofd omhoog en wegrennen). Ik zou zeggen, train lekker door en als je goede begeleiding hebt komt dat gerust allemaal wel goed.

Verder was het niet mijn bedoeling om onaardig tegen je te doen. Het was gewoon mijn mening. Ik heb niets tegen je en niemand is een perfecte ruiter. Ik wens je veel succes op je wedstrijd! (En omdat je zegt dat je onzeker bent zal het er in het echt vast beter uitzien dan je hierboven beschrijft, dus het zal vast wel goed gaan op je wedstrijd!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie