achterhand problemen (aankoop paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unicorn_7
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-08-16

achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 15:00

hallo!

ik ben op zoek naar een eigen paardje en ben wezen kijken bij whiskey een 13 jarige kwpner merrie ze is makkelijk maar wel een beetje sloom, ze heeft veel stil gestaan en heeft nauwelijks een conditie of spieren.

ik ben helemaal verliefd en het is een schat van een paard alleen viel me op dat ze soms wat raar loopt.

in draf en galop zie je er niet zo veel van, bij het inrijden een beetje maar na dat ik had gesprongen zag je het echt een stuk duidelijker. Ook heeft ze veel haar tong na buiten ik weet niet of dit door het bit komt of te maken heeft met het probleem.

ik ga haar natuurlijk laten keuren maar ik wilde er graag even een een paar meningen bij.

ze is dressuur gefokt maar heeft wel veel springbloed en is ook het meest getraind op spring niveau.

filmpjes: (let niet op mijn houding eerste keer sinds lange tijd op een paard en niet een pony)


aller eerste keer stap:
https://youtu.be/JhUMwWxwDAs

tweede keer dat we langs gingen stap:
https://youtu.be/QzV4iEqCAVk

eerste keer draf:
https://youtu.be/SU58xHBx9k4

na het springen stap:
https://youtu.be/-BN0hboo5mY

tweede keer dat we langs gingen galop:
https://youtu.be/OiGS6j55w14



ALVAST BEDANKT!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:02

Ik denk dat de tong komt omdat ze problemen heeft met haar evenwicht te houden

unicorn_7
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 15:05

Pearls14 schreef:
Ik denk dat de tong komt omdat ze problemen heeft met haar evenwicht te houden


zou het kunnen zijn dat ze hier door ook moeite heeft met de achterhand?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:07

Ik zou dit paard laten staan, deze heeft serieuze rugproblemen. Ze loopt niet een beetje gek maar echt niet rad. In combinatie met dat ze haar tong naar buiten gooit durf ik er geld op in te zetten dat ze rugproblemen heeft.

Als je haar laat keuren, keur dan zeker de rug en hals mee en laat bloed trekken.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:13

YellowLeaf schreef:
Ik zou dit paard laten staan, deze heeft serieuze rugproblemen. Ze loopt niet een beetje gek maar echt niet rad. In combinatie met dat ze haar tong naar buiten gooit durf ik er geld op in te zetten dat ze rugproblemen heeft.

Als je haar laat keuren, keur dan zeker de rug en hals mee en laat bloed trekken.


Het eerste wat ik ook dacht, mooi afblijven van dit paardje :n
Hoe verliefd je er ook op bent.

Het lijkt ook wel alsof ze haar been meesleept.
Laatst bijgewerkt door xtessax83 op 21-05-17 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:14

Ik zie in het eerste stapfilmpje al problemen met haar achterbenen. Erg stijf en lijkt alsof het bekken niet soepel meebeweegt.

Ik zou haar niet kopen.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:20

unicorn_7 schreef:
Pearls14 schreef:
Ik denk dat de tong komt omdat ze problemen heeft met haar evenwicht te houden


zou het kunnen zijn dat ze hier door ook moeite heeft met de achterhand?


Ik denk het wel

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:28

Ik vind ze ook best apart lopen, maar om nou te zeggen helemaal niet rad...
Ik heb de indruk dat de optoming langs geen kanten past. Zadel, hoofdstel, bit. Paard loopt er niet comfortabel mee naar mijn gevoel.
Maar zou toch zeker serieuze keuring laten doen, idd zeker incl rug en hals, bekken misschien ook maar best. Weet je toch zeker wat je koopt.
Hoe is ze los, aan de hand trouwens?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:31

Als je haar wil zou ik er laten keuren en rug en si gewricht op de foto zetten. Er is al veel op te lossen met een goed zadel en een osteopaat. Ik denk dat dit paard met name gewoon erg vast zit en scheef is in rug, bekken, heiligbeen en si gewricht.

BigOne
Berichten: 38246
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:32

Foto's rug laten maken, daar zit iets goed mis waarschijnlijk.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:33

Dit paard heeft last van...? Geen idee maar je ziet het terug achterbeen rechts en hoofd wat regelmatig omhoog komt door ongemak.

Paard loopt dus kreupel en ik snap niet dat er dan nog mee gesprongen word. Ik zou niet kopen.

BigOne
Berichten: 38246
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:35

Bij de keuring zeker foto's laten maken, na het springen loopt ze met één achterbeen beduidend korter.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:41

Ik had hier hoe dan ook niet eens mee gesprongen. Diertje loopt voor het springen al niet regelmatig achter en niet echt lekker. Heb je daar niets van gevoeld met rijden?

Ik zou deze laten staan en door naar een volgende. Alleen als je haar voor heel weinig zou kunnen kopen en helemaal grondig op de foto laat zetten inclusief bloedprikken op verdovende stoffen. En zelfs dan zou ik deze laten staan

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:41

__Astrid schreef:
Ik vind ze ook best apart lopen, maar om nou te zeggen helemaal niet rad...
Ik heb de indruk dat de optoming langs geen kanten past. Zadel, hoofdstel, bit. Paard loopt er niet comfortabel mee naar mijn gevoel.
Maar zou toch zeker serieuze keuring laten doen, idd zeker incl rug en hals, bekken misschien ook maar best. Weet je toch zeker wat je koopt.
Hoe is ze los, aan de hand trouwens?

Ik vind het wel een leuk paard. Is het een Spaans paard ofzo? Die bewegen vaak wel wat anders. Je kunt hem toch laten keuren als je het niet vertrouwt.

Anoniem

Re: achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:44

Ik heb op alle filmpjes het idee dat ze met 1 achterbeen kort loopt.. Ik zie verder vooral een heeel stijf paard.. Ik weet niet of ik het aan zou durven. Sowieso als je het perse wil heel goed laten checken maar dan ook echt heel goed, maar bedenk goed wat je zelf wil. Stijf is ze hoe dan ook wat er ook uit de keuring komt.. Wat wil je zelf.. Het stukje ik ben al helemaal verliefd er even buiten laten.. Ik zou het persoonlijk niet doen..

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:49

Wat is je doel met het paard en wat is de vraagprijs? Voor een 1500 euro kun je nu ook eenmaal geen gezonde verwachten

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:50

Studiemiep dat is dus gewoon onzin

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:52

Dat is idd onzin. Ook goedkopere paarden kunnen gewoon ok zijn zonder grote ernstige problemen.
En ken je dit paard dan dat je de vraagprijs weet?

unicorn_7
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 17:57

__Astrid schreef:
Ik vind ze ook best apart lopen, maar om nou te zeggen helemaal niet rad...
Ik heb de indruk dat de optoming langs geen kanten past. Zadel, hoofdstel, bit. Paard loopt er niet comfortabel mee naar mijn gevoel.
Maar zou toch zeker serieuze keuring laten doen, idd zeker incl rug en hals, bekken misschien ook maar best. Weet je toch zeker wat je koopt.
Hoe is ze los, aan de hand trouwens?



Ik heb gevraagd naar het zadel en hoofdstel, ze vertelde dat ze een 17 inch er op heeft die ze gebruikte op haar oude pony ze zei ook dat het zadel dus waarschijnelijk te klein was dus dat zou wel zo kunnen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er aan de hand niet op heb gelet.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: achterhand problemen (aankoop paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:01

Dat lijkt me dan inderdaad wel, ieder paard heeft een andere rug. Maar om erop te vertrouwen dat het aan het zadel ligt zou ik niet doen. Eerst onderzoeken, keuren, zadelmaker erbij, osteopaat als je het paard echt wilt kopen.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:02

Die loopt niet goed. Ik zou het niet doen en opzoek gaan naar een ander, beter lopend paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:03

unicorn_7 schreef:
__Astrid schreef:
Ik vind ze ook best apart lopen, maar om nou te zeggen helemaal niet rad...
Ik heb de indruk dat de optoming langs geen kanten past. Zadel, hoofdstel, bit. Paard loopt er niet comfortabel mee naar mijn gevoel.
Maar zou toch zeker serieuze keuring laten doen, idd zeker incl rug en hals, bekken misschien ook maar best. Weet je toch zeker wat je koopt.
Hoe is ze los, aan de hand trouwens?



Ik heb gevraagd naar het zadel en hoofdstel, ze vertelde dat ze een 17 inch er op heeft die ze gebruikte op haar oude pony ze zei ook dat het zadel dus waarschijnelijk te klein was dus dat zou wel zo kunnen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er aan de hand niet op heb gelet.


Was het eenmalig dat dit zadel er op lag of heeft de huidige eigenaar altijd met dit zadel gereden?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:04

nee ik ken de vraagprijs niet daarom vraag ik ernaar...

Immers brave gezonde paarden met maat makkelijk te rijden (want hij ziet er wel braaf en makkelijk uit) koop je nu eenmaal niet voor een laag bedrag...

Daarnaast is het hele topic zeer speculatief, niemand weet of ie ernstige problemen heeft (en dat het puur stijfheid is). Genoeg paarden worden meer dan beroerd gereden. Daarvan zou ik ook stijf worden en navenant gaan lopen.

Ik vind het kreupele en alles nog wel meevallen.

Maar ben wel benieuwd naar de vraagprijs.

Klinische keuren is zo rond de 100-150 euro...foto's maken kan ook bij veel klinieken in stappen..zodat je niet meteen het hele pakket af hoeft te nemen.

Wat is trouwens je beschikbare budget? wellicht kunnen er een aantal mensen mee zoeken op sporthorses

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:04

anjali schreef:
__Astrid schreef:
Ik vind ze ook best apart lopen, maar om nou te zeggen helemaal niet rad...
Ik heb de indruk dat de optoming langs geen kanten past. Zadel, hoofdstel, bit. Paard loopt er niet comfortabel mee naar mijn gevoel.
Maar zou toch zeker serieuze keuring laten doen, idd zeker incl rug en hals, bekken misschien ook maar best. Weet je toch zeker wat je koopt.
Hoe is ze los, aan de hand trouwens?

Ik vind het wel een leuk paard. Is het een Spaans paard ofzo? Die bewegen vaak wel wat anders. Je kunt hem toch laten keuren als je het niet vertrouwt.

Ook spaanse paarden horen niet zo te lopen. Die lopen inderdaad wel eens iets maaiend oid maar dit is niet normaal.

Als ik op zoek was naar een paard zou ik het risico hiermee niet willen lopen.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:08

Studiemiep ben ik nog steeds niet mee eens en zie in praktijk dit soms ook terug hoor.

Paard loopt overduidelijk kreupel waar dit va komt kunnen we uiteraard niet zien maar kreupel is kreupel.
Ongeacht od het tuig past of niet kreupel is kreupel en hoor je niet op dit paard te rijden laat staan springen