vandaag zonder beugels gerreden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 22:33

ik heb eindelijk gedaan wat jullie me geadviseerd hadden en t ging best goed!!
(ik durfde het nooit te proberen want Annie gooit zo hoog op!!)dus..doe ik het morgen weer!bedankt!!!

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:40

Hey,
Wat toevallig, deze week ben ik ook begonnen om elke keer als ik rijd een tijdje zonder beugels te rijden! Wel vermoeiend hoor vind ik! Vooral in de galop, ik heb dan nogal de neiging om me te gaan vastklemmen!
Groetjes Danielle

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:49

Het beste is losjes zitten.
Ik vind het het leukste wanneer iemand longeert en jij, zonder stijgbeugels, galopeerd, handen zijwaarts en ogen dicht. Zaaaaaaaalig, wel een belachelijk zicht, maar daar trek ik me niets van aan. Het is precie alsof je zweeft. In draf is het al wat moeilijker dat zweefgevoel te krijgen. En ik moet ook wel opletten dat ik mijn rijlaarzen niet kwijtraak Knipoog .
Femke

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 22:52

hey danielle,
jeetje, toevallig!!
ik heb zelf t meeste moeite met de draf, ik heb 10 minuten zonder beugels gerreden en ik had vreselijke pijn!!!
Op killian gaat t beter die gooit niet zo hoog op maar annie wel en op haar wil ik ook goed leren zitten dus moet ik mezelf toch maar pijnigen(of hoe je t ook schrijft)
succes!!

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 22:52

Hoi,
Het is echt lang geleden dat iemand mij gelongeert heeft, ik wil wel graag weer eens zitlessen nemen. Ik weet vanmezelf wel wat ik verkeerd doe in mijn zit en houding, maar nog is het lastig om dat dan op te lossen. Ik zit nu wel al weer een stuk rechter op, eerst zat ik nogal naar voren, vooral in de galop. Maar zonder beugels helpt daar ook goed bij, je moet dan wel ontspannen zitten en recht op etc. anders val je dr gewoon af! hahaha
Groetjes Danielle

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-01 22:57

tja, min houding is echt niet goed dus ik moet t voorlopig ook blijven doen want ik zit te ver naar voren en weet je wat t grappige was nadat ik zonder beugel had gerreden liep Annie veel lekkerder!!!
(Roy zei dat dr achterhand er heel goed onder kwam!!)
dus...morgen weer maar eh...niet me uitlachen he als ik zo loop te klotsen!!(geintje)
o,ja ik heb ook de neiging om mn bovenbenen vast te klemmen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 13:42

Ik reed vroeger ook veel zonder beugels, maar op dit paard (een Belisar ja) durf ik het niet, want ik weet nooit waar ik de volgende pas uithang, andersom, aan de andere kant van de bak terwijl ik het middenstukje heb overgeslagen en zo Haha! Ik ben dolblij met mijn Belisar hoor, voor mij is het nog steeds de tophengst, maar zonder beugels op deze nou nee.
Hoewel je alles natuurlijk zonder beugels uit zou moeten kunnen zitten, maar dan leg ik geloof ik mijn doel ietsjes te hoog *LOL*

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 14:02

Zonder beugels vinnik moeilijk, zonder zadel zak ik helemaal weg *LOL* Maar ja, moet er morgen toch aan geloven, krijg nl zitles zonder zadel.. Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 14:21

Op mijn paardje eindig ik vaak genoeg zonder beugels, maar dan niet vrijwillig LOL...
hij kan nog weleens een rare sprong maken dus vaker dan 10-15 seconden met uitstappen heb ik tijdens het rijden niet gedaan...
wel tijdens een zitles op hem aan de longe, half uur besteed aan draven...hahahaha.
Mooi dat ik die zitlessen erin hou totdat ik stevig op mijn kont zit zonder te denken 'oei' en dan bovenbeen aanklem en denk dat ik ernaast lig hahahaha.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:19

Hihi zal je wel last van je buikspieren krijgen. Had ik in ieder geval wel elke keer als ik zonder stijgbeugels reed. Wel goed voor je zit hoor.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:59

Rijden zonder beugels doe ik ook heel vaak met de training.
Ik heb namelijk de afwijking dat ik scheef ga zitten. Ik heb het nu gelukkig zelf ook door als ik scheef zit. Als oefening heb ik toen mijn beugels uitgedaan en de hele training zo gereden. In het begin heel erg wennen, maar nu vind ik het superfijn. Pony gaat er ook beter van aan het been lopen en je kunt hem lekker op je zit rijden.
En het is echt een goed middel tegen scheef zitten, want als je zonder beugels scheef zit, dan weet je wat er kan gebeuren..... Haha! Haha!

Claudiakappe
Berichten: 131
Geregistreerd: 25-03-01
Woonplaats: akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:39

ik vind het rijden zonder beugels het lekkers rijden omdat ik dan rechter en ontspannerder zit Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:47

zonder beugels gaat wel, maar zonder zadel stuiter ik alle kanten op Haha! door de schoft, die doet pijn. en in de draf knal ik dan met m'n *piep* tegen die hoge "schoftbult" op, vooral bij expensive heb ik dat. in galop gaat het wel, draf is inder daad moeilijker (niet met beugels uit,maar zonder zadel)
xxxx mij