Paard inrijden, maar snapt het been niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
novabrim
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-01-17

Paard inrijden, maar snapt het been niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 21:05

Hallo medebokkers!!
Ik heb een vraagje want ik ben mijn IJslander wan het inrijden en ik kan al opstappen, stappen en ze heeft nog geen stap verkeerd gezet. Alleen ze snapt het been niet(wat ofc logisch is).
Mijn vraag is of je dat kan aanleren zonder haar moeten op te jagen. veel mensen zeggen tegen mij, iemand anders met de zweep erachter zodat ze gaat lopen en dan been geven maar ik vind dit niet zo vriendelijk klinken :(:) is hier nog een andere manier voor?
Xx


novabrim
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Paard inrijden, maar snapt het been niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 21:17

Stemcommando kent ze zeker!! Bij draf hoef ik alleen maar: rrrrr te zeggen (van drrrrrraf) en dat doet ze aan de longe ook heel goed ;) maar onder zadel snapt ze dit niet. Een komt binnenkort ook een instructrice die komt helpen met mij les geven maar was even benieuwd en wouw me er meer in verdiepen :)

novabrim
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Paard inrijden, maar snapt het been niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 19:11

Dankjewel iedereen!!!

novabrim
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Paard inrijden, maar snapt het been niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 10:52

Elpharo, dankjewel!!! Ik wil haar heel erg vertrouwen voordat ik erop ga zitten en zomaar opjagen. Dit heeft denk ik heel goed geholpen want ik kan haar nu als 13 jarige (ja ik zal d'r denk ik wel wat commentaar oo krijgen "laat het aan ervare over" maarja dan kan ik het nooit leren he haha. Ik krijg btw binnenkort wel les) helemaal zelf opzadelen, opstappen, stappen etc! Echt trots op m'n meisje


novabrim
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Paard inrijden, maar snapt het been niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 15:26

Dankjewel butengeweun! Ja dit heeft de mijne ook, als ik erop zit snapt ze alles minder goed ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FrNo en 4 bezoekers