pony staakt op rechter hand en maakt zich sterk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

pony staakt op rechter hand en maakt zich sterk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:37

Hoi bokkers!

Ten eerste als het verkeerd staat verplaats maar even :D

Ik heb sinds kort een nieuwe pony. Deze heb ik gekocht met het idee van groen want ze wisten niet wat ermee gedaan was.

Bij mij bleek dat ze wel al veel kende of gewoon super braaf is haha.

Nu zijn we het rijden goed op aan het pakken en loop ik tegen enkele dingen aan.

Als eerste, ik ben begonnen zonder bit. De eerste keren was er nog niet veel aan de hand.
Toen ik meer begon te draven kwam het probleem. Ze wilde niet meer op de hoefslag en strok mij hier gewoon vanaf, ze maakte zich zo sterk. Doen ben ik begonnen met bit te rijden en dat hielp niet veel.

Daarbij is er nu nog een probleem bij gekomen. Echter doet ze dit alleen op de rechter hand. Links niet. Ze staakt, er is dan ook geen beweging in de krijgen door de ruiter die erop zit. Als iemand haar mee begeleid is er niks aan de hand. Tevens heb ik het vandaag in de longeerbak gedaan met iemand met een longeerzweep en hier reageerde ze dan wel op. Maar als ik dan zelf een tikje geef met mijn zweep of been geef reageert ze er nog op.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: pony staakt op rechter hand en maakt zich sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:40

ik denk dat je er een osteopaat bij kunt halen, misschien is hij gewoon scheef :)

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:49

Jaa dat idee heb ik zoiezo dat ze erg scheef is. Weet iemand een goede osteopaat in limburg?

Gaat ze hiervan ook staken?

Sunriseee
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:50

Inderdaad wat Jeika zegt.
Precies hetzelfde meegemaakt met een paard paar maanden geleden. Bleek volledig vast te zitten aan één kant.
Na de behandeling van de osteopaat nooit meer gestaakt.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:51

Karianne Ruth is erg goed, maar ik denk dat je dan wel wat extra moet betalen vanwege de kilometers. En anders de VA erbij laten komen, zodat die een eerste controle kan doen. Is de pony wel gekeurd toen je haar kocht?

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:52

Super dan ga ik dat eens proberen.

Ik vind het alleen raar dat ze het alleen op de rechterhand doet en in de longeerbak wel vooruit gaat met wat hulp van een longeerzweep

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:53

Shenavallie schreef:
Karianne Ruth is erg goed, maar ik denk dat je dan wel wat extra moet betalen vanwege de kilometers. En anders de VA erbij laten komen, zodat die een eerste controle kan doen. Is de pony wel gekeurd toen je haar kocht?



Wat is een VA? Nee ze is niet gekeurd, waar ik wel spijt van heb

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:54

Vee arts :).

Dierenarts erbij halen. Misschien beeft ze ergens last van!

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:55

VA is een afkorting voor Veearts. Tegenwoordig veel vaker 'dierenarts' genoemd. ;)

Sunriseee
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:59

xTesske schreef:
Super dan ga ik dat eens proberen.

Ik vind het alleen raar dat ze het alleen op de rechterhand doet en in de longeerbak wel vooruit gaat met wat hulp van een longeerzweep


Dat deed die van mij inderdaad ook. Kon aan de longeerlijn wel zien dat ze moeite had met inbuigen op die kant, maar ze liep wel gewoon door. Onder het zadel bleef ze ook lopen zolang er iemand met een longeerzweep achter liep.

Ik heb Rodinde Hoogenraad erbij gehad, maar die werkt denk ik alleen in het Noorden?

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: pony staakt op rechter hand en maakt zich sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:15

Waar in Limburg? Ik heb goede ervaringen met Danielle Laarhoven en Kim Verdellen maar die zitten meer op de grens met Brabant.

Verder is het handig te onthouden dat het stuur van je pony niet aan zijn hoofd zit maar in zijn schouder en voorbenen. Zijn neus kan je niet mee sturen, die raakt nl helemaal de grond niet. Dat is net zoiets als draaien aan je fietsbel en verwachten dat je fiets meedraait. Als de pony van de hoefslag af gaat, loopt hij door je been heen. En dat zal je dus ook moeten oplossen met je been.