Western rijden en mennen met hetzelfde paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Western rijden en mennen met hetzelfde paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-16 22:56

Hoi bokkers,

Het is een droom van mij om later met een paard de mensport in te gaan, maar ik ben ook een fan van western rijden. Is dit mogelijk met hetzelfde paard of is het te verschillend qua hulpen (gebruik van leidsel/teugels? Verschillende stemhulpen?) Western rijden zou dan uiteraard recreatief zijn. Ik weet dat engels en mennen gewoon te doen is, maar het lijkt me dat dat ook veel meer op elkaar lijkt.

Een eigen paard is nog lang niet aan de orde maar ik ben wel benieuwd of het haalbaar is, misschien zelfs mensen hier die met hetzelfde paard western rijden en mennen?

(✿◠‿◠)


Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:59

Ah oke! Bedankt allemaal!

Dat het met engels kan wist ik, ik ken zelf paarden die wedstrijden lopen voor de kar en ook gewoon gereden worden en dat gaat inderdaad prima! Maar western leek mij gewoon zo anders qua hulpen. Je mag met je handen overal heen, stuurt heel erg op zit en met de teugels op de hals, je hebt specifieke stemcommando's (waarvan sommige mij lastig te horen lijken als het paard een stuk verderop staat?) enzovoorts.

Mag ik dan vragen welke stemcommando's jullie gebruiken? Klikken jullie tijdens het mennen ook 1 of 2 keer met jullie tong voor stap of draf? Dat lijkt me zo lastig te horen voor een paard als er ongeveer drie meter tussen jijzelf en zijn oren zitten. Dan is "Voorwaarts stap/draf" veel duidelijker toch? Of gebruiken jullie dat laatste dan gewoon onder het zadel ipv het klikken met de tong?

En jullie paarden hebben ook geen moeite met het switchen tussen veel contact met de mond en minder contact?

(✿◠‿◠)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Solmyrkvi en 60 bezoekers