mijn pony is ongeconcentreerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sennebenen
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-16

mijn pony is ongeconcentreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-16 19:24

Hee
Mijn pony is heel erg ongeconcentreerd als ik op wedstrijd ben. Hij valt dan helemaal stil in zijn tempo, is niet goed aan het been, gaat bokken en heel erg hinneken...hierdoor rijd ik geen goede punten...dit heeft zeker niks te maken met de klasse waarin ik rijd (ik rijd nu in de L1) want de figuren gaan wel erg goed!
Ik heb echt tips nodig want dit kost mij veel punten :j /3 (mijn pony is trouwens een superbrave pony en is nergens van onder de indruk)


Sennebenen
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-16 19:32

Matheno schreef:
De fout ligt toch echt vaak bij de ruiter. Misschien een idee om je instructeur mee te vragen op concours om je daar eens te helpen?

Ja dat zou kunnen, maar het is juist in de proef...met losrijden doet hij helemaal niks...ik ben inderdaad van mezelf soms ook een beetje onrustig als hij begint te hinneken


Sennebenen
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-16 21:59

henshem schreef:
In je profiel zie ik dat je pony pas 4 is. Er zijn allerlei redenen waarom hij het in de proef niet zo goed doet. Misschien is hij al moe van het inrijden. Hij is sowieso nog erg jong en dat zal je ook in de concentratie merken en misschien vindt hij het niet fijn om alleen te zijn in de wedstrijdbak.

Ja klopt je hebt gelijk, het is een geweldige pony en moet nog veel leren! :o

Sennebenen
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 07:54

cobiie schreef:
Hoe groot is je eigen wedstrijdstress? Dat kan je ook overbrengen op je pony.

Zeker als het al een paar keer niet lekker gegaan is in de ring hebben ruiters de neiging dat weer te verwachten en als zodanig te rijden.

Vraag idd of je instructeur een keer op wedstrijd wil komen kijken, grote kans dat die kan zeggen of je opeens afwachtend wordt in de proef of juist veel te veel aan het rijden gaat.

Ik ben zelf nog nooit zenuwachtig geweest voor een wedstrijd (ik heb er echt al heeeel veel gereden) maaf het was wel ons eigen concour met bekende mensen du misschien lag de druk iets te hoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 31 bezoekers