Achterhand trainen!

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:02

EstherBelle schreef:
Ik volg ook even mee.
Ben met mijn paardje ook bezig met het trainen van de achter hand. Ik vind het fijn om met balkjes te werken. Dit aan de longeerlijn en onder het zadel. Ook ga ik regelmatig het boys in waar ik dan heuveltjes ga rijden.

Ben erg benieuwd wat andere nog meer doen.

Dat wilde ik net zeggen, balkjes lopen! En zoals al eerder gezegd, veel tempowisselingen en (schijn)overgangen gaan rijden. Dat zijn allerlei oefeningen om de achterhand te activeren.
En tijdens het longeren, ook die tempowisselingen maken, eigenlijk proberen in ieder rondje een overgang of tempowisseling plaats te laten vinden. Je zou haar ook balkjes kunnen laten lopen aan de longeerlijn, zou houd je het ook interessant voor je paard (en jezelf).
Aangezien je zelf ook beschrijft dat ze gaat hangen in de galop, het heeft geen zin om haar alleen maar voorwaarts te rijden, ook hier zijn die tempowisselingen zo belangrijk. Dus naar voren, en weer terug en weer naar voren. En ook dan: rijd korte stukken en meerdere stukken galop en schakel terug naar de draf als ze goed aanvoelt.
Naar het filmpje ben ik trouwens nu ook wel benieuwd... Het beschrijven van je probleem zegt uiteraard maar zoveel. Ik hoop dat je aan de slag kunt met de tips die al gegeven zijn, succes!

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie