schrik bij galop

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:43

Ik herken je probleem. Ik zit met hetzelfde namelijk. XD

Maar het is inderdaad veel oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Wat mij helpt is dat de instructie me gewoon mijn gang laat gaan. Pas als ik aangeef wanneer ik dat wil, ga ik ook en dan laat ze me ook gaan. Mits daar ruimte voor is, natuurlijk, maar dat geeft de meeste ontspanning.

Je voelt zelf wanneer je stappen of draven te saai vindt worden en een extra uitdaging wil. Wanneer je dat moment hebt, kan je een poging wagen met je instructie en dan is het eerst maar een half rondje, maakt niet uit, maar dan heb je wel weer het gevoel en dan kan je vandaar uit weer uitbreiden.:)

Succes en onthoudt: heb vooral plezier! :)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:50

d4rkhorse schreef:
oke bedankt! ik vind het nogal genant omdat ik al 10 jaar rijd en dat ik dit probleem heb :D

Ik rijd nu 13 jaar en ben dus ook 'bang', dus het aantal rij-jaren zegt helemaal niets, heb ik ondertussen wel geleerd.:)

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:04

@d4rkhorse, Ik heb inderdaad last van het 'ze kijken allemaal naar mij' gevoel, maar ook daar ben ik hard mee aan het werk.
Ik maak dan altijd een bubbel waar alleen ik, het paard en mijn instructie in mogen zijn. De rest staat buiten de bubbel en wanneer ik me dat voorstel, is het gevoel dat er naar me gekeken word, al een heel stuk minder en makkelijker te overwinnen.:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie