Verzorgpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:46

Hallo. Welkom!
Je geeft niet heel veel informatie.

Wat doe je allemaal met hem?
Als je ook rijdt: Heb je les? (Als je wel rijdt, maar geen les hebt, zou ik vragen of je dat mag. Er zijn genoeg instructeurs die naar jou toe kunnen komen. Misschien heeft de eigenaar zelfs al een instructeur)
Hoe gaat de eigenaar zelf er mee om?

Verder: Ga eens grondwerk doen; dan leer je je paard een beetje kennen en hij jou ook. Ook is het goed voor vertrouwen en leiderschap. Ook hier kan je het beste 1 keertje les in nemen, zodat je de oefeningen goed uitgelegd krijgt (wel eerst toestemming vragen aan de eigenaar).

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!



mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:02

Wieowieee schreef:
wat bedoel je met grondwerk precies?

Met grondwerk ga je naast het paard aan de slag en bepaal jij waar en hoe je paard gaat. Dit kan met kleine dingetjes als een stapje opzij laten gaan (met voor- of achterhand of hele lijf), of achterwaarts. Maar je hebt ook oefeningen die meer op longeren lijken. Er zijn veel verschillende stijlen. Vandaar dat je eens een lesje zou kunnen overwegen. Dan krijg je allicht wat oefeningetjes mee die handig zijn om te blijven herhalen.

Je kunt ook eens 'gekke dingen' in de paddock neerleggen (pionnen, een zeil, balkjes, een paraplu, noem maar op) en het paard hieraan laten wennen. Mijn pony stapt nu bijvoorbeeld zo op een grondzeil en ik kan het ook op haar rug leggen of naast haar laten wapperen (maar mijn pony is al niet zo gauw onder de indruk).

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toffeltje en 11 bezoekers