Verzorgpaard

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wieowieee

Verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 07:36

Hallo allemaal, sinds vakantie heb ik een super leuke 14 jarige kwpn ruin als verzorgpaard, hij heeft echter zoveel energie en bouwt snel stress op. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat de rust erin blijft?

Wieowieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 08:00

mairead schreef:
Hallo. Welkom!
Je geeft niet heel veel informatie.

Wat doe je allemaal met hem?
Als je ook rijdt: Heb je les? (Als je wel rijdt, maar geen les hebt, zou ik vragen of je dat mag. Er zijn genoeg instructeurs die naar jou toe kunnen komen. Misschien heeft de eigenaar zelfs al een instructeur)
Hoe gaat de eigenaar zelf er mee om?

Verder: Ga eens grondwerk doen; dan leer je je paard een beetje kennen en hij jou ook. Ook is het goed voor vertrouwen en leiderschap. Ook hier kan je het beste 1 keertje les in nemen, zodat je de oefeningen goed uitgelegd krijgt (wel eerst toestemming vragen aan de eigenaar).

Op het moment rijd ik dressuur, heb een tijd les gehad in vakantie, ging super toen, sinds dat ik op vakantie ben geweest is hij erg snel en gestresst. Zelfde instructeur als de eigenaresse (eigenaresse is zwanger dus ik rijd hem nu 5 dagen per week) wat bedoel je met grondwerk precies?

Wieowieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 08:46

MarlindeRooz schreef:
Hoeveel staat hij buiten en op stal? En wat krijgt hij te eten? :D

Vanaf savonds 8u op de wei tot 10 uur sochtends, en dan op stal. Krijgt hooi en brok, weet niet welke brok want staat op manege/pensionstal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie