discussie: van onderen goed, van voren prut

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Apple
Moderator RT, TEN, DRS, AP, AR, VMR

Re: discussie: van onderen goed, van voren prut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:00

germie schreef:
Je ziet soms paarden die mooi in een krul lopen van voren, maar de benen eronder doen niet veel. Dit komt veel voor.

Maar nu hebben we een paard, super bewegingen, laat dat oook zien/gebruikt de benen en rug goed (achterhand ook). Maar er is 1 probleempje Knipoog : de hals is niet mooi gebogen, waardoor de hals te lang is en het hoofd dus ver voor de loodlijn is.

Paarden die in de krul lopen van voren, maar waarvan de benen eronder niet zoveel doen die lopen vaak ' in het vormpje'. Ze zijn niet echt lekker los, missen vaak impuls. Heb op een paard gereden dat dit ook deed. Het leek op het eerste gezicht wel aardig, maar ik was met een rood hoofd enorm aan het werk terwijl zij wat liep te sloffen en er geen normale middendraf uit te persen was.
Met behulp van de instructrice zijn we weer terug naar de basis gegaan. Maw: maakte niet uit waar dat hoofd zat, als ze maar liep. Binnen 1 maand zag je al duidelijk verbetering. Veel meer impuls, beter achterbeen gebruik. Als dat goed is dan komt ie 'als vanzelf' ook wel met zn hoofd naar beneden. Voor mij werd het rijden ook weer gemakkelijker (zij in het zweet ipv ik).
Ik zou dus kiezen voor de optie: negeren, niet teveel tegenhouden van voren en wees blij dat hij zn benen zo goed gebruikt.

Kevin: drs L1+9, spr B+2, SGW B+3, Endurance 197 ggk km's (eindstand), Kevin in Uddel
Daisy: drs L2+7, spr B+1, SGW B+1 Rondje door de Bollenstreek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie