Arabieren en de staart....

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:15

Mijn paard is donderdag gevallen en hield toen voor het eerst zijn staart scheef, volgens Rodinde (veearts, chiropractor, acupuncturist enz?) houd het in dat zijn bekken scheef is. Zij zet hem dan weer recht dmv chiropractie oftewel kraken.
Ik ken nog een paard met een scheve staart en dat komt omdat bij dat paard er 3 wervels in de rug kapot zijn.
Ik zou hem voor de zekerheid na laten kijken!!! Als er idd iets mis mee is, kan al zijn van een val in de weide ofzo, dan is het niet goed om er mee door te rijden.
Vooral omdat je ook zegt dat hij zijn staart links draagt en rechts naar buiten? valt...
Mijn paard draagt zijn staart rechts en hij heeft last vooral van de linkerkant.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:07

Veterinair Centrum Bokhorst in Kootwijk is dat dichtbij genoeg? Daar zou je een afspraak kunnen maken. Het is helaas niet vergoed door de verzekering en kost geloof ik de nodige centen. Ik heb op 6 juni een afspraak, ik laat wel weten wat ze allemaal bij mijn paard 'uitvreten' Lachen
Rodinde is bereikbaar op 06-54312822
Zij geeft je ook direct advies wat te doen tot die tijd, tenminste bij mij wel.
Ik hoop ook dat het niks is voor je, je laat het wel weten he? ik ben best nieuwsgierig...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 12:06

Ja Rodinde die is daar vaak, Michiel Schepers ook.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 23:28

Oeps, bijna vergeten... Knipoog
Jup, ze heeft hem gekraakt, zijn bekken was scheef geschoten en ook iets hoger in de rug, daarbij stond er een halswerveltje scheef...maar dat was van iets anders geweest, dat had ik al eerder gemerkt.
Ze vond het ook goed dat ik er zo snel bij was en niet langer er mee door heb gereden.
Ze verwacht niet dat ik nog terug hoef te komen, met een week of 2 moet zijn staart weer recht staan en anders moet ik wel terug voor controle....
Ook vond ze zijn lendenen nog wat zwak dus moet ik in de training 3x weeks en/of een extra keer eerst longeren dan rijden met de pessoateugel. Ik vind de pessoateugel en daarna rijden wel heel relaxed, scheelt weer 10-15 minuten losrijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie